„Kraina Misiów odkrywa świat matematyki – raz, dwa, trzy – miś odkrywa – odkrywaj i TY!” - z takim hasłem Przedszkole Miejskie nr 17 w Ostrołęce zrealizowało program grantowy “Rosnę z matematyką” przygotowany przez mFundację.
Wśród przedszkoli, które znalazły się w gronie zwycięzców pilotażowej edycji programu grantowego „Rosnę z matematyką” organizowanego przez Fundację mBanku była również ostrołęcka placówka - Przedszkole Miejskie nr 17 “Kraina Misiów”.. Realizacja projektu trwała cztery miesiące - od 03.01.22 r. do 29.04.22 r.
W ramach projektu odbyło się ciekawe i pełne praktycznych wskazówek szkolenie dla rodziców oraz rady pedagogicznej pt. „Sposoby na odkrywanie matematyki w wieku przedszkolnym”. W styczniu dzieci wspólnie z wychowawcami przygotowały kąciki matematyczne, które umożliwiają rozwijanie kompetencji matematycznych. W kącikach znalazły się figury geometryczne, guziki, koraliki, spinacze, sortery, liczydła, kolorowe etykiety, kostki drewniane, gry i układanki matematyczne oraz inne przedmioty służące do mierzenia czasu, liczenia, mierzenia i porównywania wielkości czy kształtu.
Dzięki temu przedszkolaki będą miały okazję do kształcenia umiejętności matematycznych poprzez zabawy z liczeniem przedmiotów, klasyfikowaniem, porównywaniem, kodowaniem, rozwiązywaniem prostych działań matematycznych.
Kolejne wyzwanie w ramach edukacji matematycznej podjęli rodzice i dzieci. Wykonanie „Zabawki matematycznej” nie było prostym zadaniem, ale kreatywni “konstruktorzy” nie zawiedli. Powstały ciekawe pomoce dydaktyczne: kolorowe drzewka z liczmanami, gry planszowe, geoplany, układanki logiczne i przestrzenne. Pomoce dydaktyczne zachęcają do działania, pobudzają aktywność i kreatywność dzieci, pomagają w zrozumieniu pojęć matematycznych, usprawniają motorykę i percepcję wzrokową. Warto było wykorzystać umiejętności, pomysłowość i kreatywność rodziców, aby wesprzeć edukację matematyczną ich dzieci za pomocą własnoręcznie wykonanych „Zabawek matematycznych”
W marcu królowa nauk obchodziła swoje święto i z tej okazji we wszystkich grupach przedszkolnych zorganizowano „Światowy Dzień Matematyki”, który zainspirował do nowego spojrzenia na zabawy rozwijające zdolności i umiejętności matematyczne u dzieci. Dzięki temu „Światowy Dzień Matematyki” na stałe zagości w kalendarzu imprez edukacyjnych w “siedemnastce”.
W kwietniu odbyły się zabawy terenowe na placu przedszkolnym: „Tropimy cyfry i figury” dla grup młodszych oraz „Matematyczne podchody” dla grup starszych. Dzieci w towarzystwie grupowych misiów uczestniczyły w zawodach matematycznych, miały okazję do rozwijania myślenia matematycznego: spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia: przeliczały, kodowały, tropiły i klasyfikowały, nauczyły się odkrywać i doceniać swoje mocne strony oraz rozwijały umiejętność współpracy w grupie.
Zwieńczeniem projektu był międzyprzedszkolny konkurs plastyczny „W świecie figur geometrycznych”.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym jest dla nas bardzo ważna, nasze koleżanki i ich wychowankowie z innych przedszkoli sprawili nam wiele radości, ponieważ prac plastycznych wpłynęło bardzo dużo, były bardzo ciekawe i pomysłowe. W ramach projektu poszerzyliśmy bazę dydaktyczną przedszkola o nowe pomoce np.: elementy układu słonecznego, wagi, zegary, woreczki matematyczne, liczydła.
informuje dyrekcja przedszkola.