5 projektów (1 powiatowy i 4 gminne) złożonych przez władze samorządowe regionu ostrołęckiego do wojewody mazowieckiego zostało zakwalifikowanych do realizacji w 2011 r. Na ten cel przeznaczono około 8,3 mln zł dofinansowania rządowego. Łączny koszt przebudowy 22,3 kilometrów dróg wyniesie ponad 16 mln zł.
Pełne listy rankingowe z podziałem na powiaty i gminy są dostępne na stronie www.mazowieckie.pl pod banerem „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011”. Wnioskodawcy mogą zgłosić zastrzeżenia do 5 listopada 2010 r. Wojewoda rozpatrzy je w terminie 7 dni. Następnie minister spraw wewnętrznych i administracji w przeciągu dwóch tygodni zatwierdzi ostatecznie listy na rok 2011.
W ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 władze powiatowe i gminne mogą liczyć na wsparcie z budżetu państwa w wysokości do 50% wartości projektu. Resztę środków zabezpiecza samorząd terytorialny. Komisja wojewódzka oceniała projekty według następujących kryteriów:
· wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego (0-15 punktów),
· spójność drogi z siecią dróg wyższego rzędu na obszarze województwa (0-10 punktów),
· partnerstwo, czyli realizowanie projektów we współpracy z inną gminą, powiatem, lub podmiotem gospodarczym (0-5 punktów).
W 2009 roku na budowę i modernizację dróg lokalnych na w regionie ostrołęckim przeznaczono 19 mln zł dotacji rządowej (w całym województwie 62,5 mln zł). Dzięki tym środkom, zrealizowano 7 projektów powiatowych oraz 10 gminnych. W 2010 roku zmodernizowanych lub w trakcie przebudowy są 4 drogi powiatowe i 9 gminnych. Na ten cel przekazano z budżetu państwa ponad 15,4 mln zł (w całym województwie ponad 92 mln zł). W latach 2009 – 2010 w regionie ostrołęckim w ramach programu wyremontowano łącznie około 163 km dróg.
Przebudowa dróg lokalnych w regionie ostrołęckim: listy rankingowe ogłoszone
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |