Postępują prace na linii Ostrołęka – Chorzele. Na moście kolejowym nad Narwią jest już ułożony tor i przygotowane chodniki. Na stacji w Ostrołęce instalowana jest nowa sieć trakcyjna. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję wartą ok. 347 mln złotych. Reaktywowana po 22 latach trasa poprawi warunki komunikacji i zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.
Na moście kolejowym nad Narwią w Ostrołęce ułożono podkłady i szyny na tłuczniu. Kolejno tor będzie podbijany, zgrzewany i szlifowany. Wykonano także chodniki dla obsługi i pieszych. Most na Narwi to największy obiekt na około 60 km odcinku linii Ostrołęka – Chorzele. Przeprawa ma 245 metrów długości.
Gotowe są już perony w Ostrołęce, Parciakach i Raszujce. Prace przeniosły się na stacje Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki - Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Olszewka. W tych lokalizacjach ustawione są ścianki peronowe.
Na stacji Ostrołęka montowana jest sieć trakcyjna. W nowo wybudowanym Lokalnym Centrum Sterowania układane są instalacje. Po wykonaniu prac wykończeniowych, będą tam zamontowane nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.