Radny Jerzy Grabowski z klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości zaproponował, by dworzec autobusowy w Ostrołęce usytuowany był na osiedlu Stacja. Jego zdaniem, po utworzeniu nowoczesnego Multicentrum, rejon dworca kolejowego będzie stanowił wizytówkę miasta i jest to dobre miejsce, by był tam także początkowy przystanek kursów autobusowych.
- W imieniu własnym oraz podróżujących komunikacją kolejową i autobusową, zwracam się z prośbą o rozważenie możliwości usytuowania dworca autobusowego (początkowego) na Osiedlu Stacja w Ostrołęce - napisał w interpelacji radny Jerzy Grabowski. Zaproponował również:
Na potrzeby dworca autobusowego można byłoby wykorzystać utworzoną przez Pana Prezydenta poczekalnię Dworca PKP. Proponuję do rozważenia, aby dla autobusów utworzyć, jako postój i stanowiska na placu po Przedsiębiorstwie Spedycji Krajowej — PSK lub na Placu Dworcowym, który już teraz służy, jako parking dla podróżujących Kolejami Mazowieckimi sp. z o.o.
- Zapewne, w przypadku zaakceptowania przez Pana Prezydenta powyższej koncepcji, na wstępie niezbędne będzie przeprowadzenie rozmów i uzgodnień z osobami zarządzającymi PKP Nieruchomości w Warszawie i PKP PLK SA. - dodał radny Grabowski.
Czy dworzec na osiedlu Stacja to dobry pomysł?
Skąd pomysł usytuowania dworca tak daleko od centrum miasta? - Jestem przekonany, że po rewitalizacji budynku Dworca PKP oraz utworzeniu w nim nowoczesnego Multicentrum ta część miasta będzie stanowiła wizytówkę Ostrołęki. Realizacja wyżej przedstawionego planu umożliwi również rozwiązanie „palącej" potrzeby zagospodarowania terenów starego dworca PKS, który nie zachwyca obecnym wyglądem - uważa radny Grabowski.
W jego ocenie, "dworzec autobusowy służyłby podróżnym dojeżdżającym na dworzec PKP oraz osobom chcącym korzystać z komunikacji autobusowej (oczywiście z przystankami w centrum Ostrołęki i ulicy Bogusławskiego)".
Radny dodał:
Mając na uwadze szybką rewitalizację kolejnych linii kolejowych Nr 34, 35, 36 jak również planowaną tzw. „szprychę" - linię stanowiącą połączenie Warszawy i Centralnego Portu Komunikacyjnego z Mazurami i Podlasiem oraz w przyszłości uruchomienie pociągów pasażerskich zaproponowane rozwiązanie utworzenia razem z Dworcem PKP dworca autobusowego wydaje się uzasadnione. Przykładem podobnych praktyk są inne regiony naszego kraju takie jak: Warszawa Zachodnia, Wyszków, Ciechanów, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia i niewątpliwie bardzo dobrze wypełnia to misję dostępu do zbiorowego transportu dla podróżnych.
Prezydent Ostrołęki nie odpowiedział jeszcze na interpelację. Do sprawy wrócimy. Zachęcamy do głosowania w sondzie.