Kosztownym uszkodzeniem auta oraz interwencją straży pożarnej przy usuwaniu rozlanego oleju zakończyło się „starcie” kierowcy z progiem zwalniającym na ulicy Blachnickiego na osiedlu Centrum. Ten próg, zdaniem wielu kierowców, jest zdecydowanie za wysoki.
Do zdarzenia doszło w sobotni poranek. Kierujący osobówką jadąc ulicą Blachnickiego zahaczył spodem auta o jeden z niedawno zamontowanych progów zwalniających. Próg ten spełnia też funkcję przejścia dla pieszych i wymusza na kierowcach wytracenie prędkości przed tzw „strefą szkolną”.
Dla kierowcy „starcie” z konstrukcją zakończyło się poważnym uszkodzeniem auta, które z miejsca zdarzenia nie było już w stanie odjechać samodzielnie. Z rozbitej miski wyciekł na jezdnię olej, do usunięcia którego wezwano straż pożarną. Akcja strażaków trwała kilkadziesiąt minut, a przez ten czas ulica była całkowicie nieprzejezdna.
Wykonany przy okazji remontu ulicy Blachnickiego próg zwalniający, szczególnie pierwszy od strony alej Jana Pawła II, od samego początku daje się we znaki kierowcom. Najwięcej problemów z pokonaniem przeszkody mają właściciele niżej zawieszonych aut lub aut z dłuższym przodem, którzy, by nie uszkodzić elementów pojazdu, muszą przed wjazdem na próg wyhamować do zera i dopiero powoli próbować pokonać przeszkodę.
Jak zauważają kierowcy – pozostałe dwa progi znajdujące się od niedawna na tej ulicy są już znacznie niższe i doskonale spełniają swoją rolę, wymuszając na kierowcach zachowanie odpowiednio niskiej prędkości nie stwarzając przy tym ryzyka uszkodzenia auta.
Ulica Blachnickiego wciąż jeszcze jest w trakcie przebudowy – kierowcy liczą na to, że przed jej zakończeniem konstrukcja progu jeszcze zostanie poprawiona a wysokość konstrukcji dostosowana do właściwych rozmiarów.
Na Blachnickiego kierowca poległ w „starciu” z progiem zwalniającym
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |