Kawałek po kawałku znika z krajobrazu Ostrołęki most kolejowy. Ekipy wykonujące prace budowlane przystąpiły do demontażu elementów konstrukcyjnych przeprawy.
Rozbiórka mostu kolejowego przez Narew w Ostrołęce to część prac związanych z odbudową nieużywanej od wielu lat linii kolejowej nr 35 relacji Ostrołęka – Chorzele. W ramach inwestycji opiewającej na 315 milionów złotych „żelazna droga” zostanie gruntownie odnowiona, co pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich i towarowych na tej trasie.
Prace związane z przebudową mostu ruszyły pod koniec lutego. W pierwszej kolejności ekipy remontowe przygotowywały teren i demontowały podkłady wraz z szynami, a obecnie trwa rozbiórka elementów konstrukcyjnych przeprawy.
W kolejnych etapach demontowane będą też doskonale znane ostrołęczanom kratownice, które stanowiły swego rodzaju element rozpoznawczy krajobrazu naszego miasta.
Zakończenie prac związanych z przebudową linii wraz z mostem zaplanowano pod koniec 2022 roku.