Nieczynna od ponad 20 lat linia kolejowa nr 35 Ostrołęka Chorzele jest w trakcie przebudowy. Prace toczą się w Ostrołęce na moście kolejowym ale też m.in. na terenie powiatu przasnyskiego. Zobaczcie jak obecnie wygląda postęp przy wskrzeszaniu tej „żelaznej drogi”.
Inwestycja przebudowy linii kolejowej nr 35 relacji Ostrołęka Chorzele opiewa na kwotę około 315 milionów złotych. Umowę na realizację zadania podpisano w lipcu 2019 roku i od tego czasu inwestycja jest realizowana na poszczególnych jej odcinkach.
17 lutego bieżącego roku rozpoczęły się prace nad przebudową mostu kolejowego w Ostrołęce, by już 2 marca przystąpić do jego rozbiórki. W konsekwencji trasa kolejowa łącznie z przeprawą w ciągu linii kolejowej numer 35 Ostrołęka-Chorzele przejdą gruntowną rewitalizację. Intensywnie postępują też prace na początku tej linii – w Ostrołęce. Teren dworca PKP (osiedle Stacja) przechodzi przebudowę wraz rewitalizacją najbliższej okolicy. Ponadto projekt zakłada budowę rozwijającego kreatywność Multicentrum, Centrum Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych, a także remont drogi dojazdowej.
Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele to niezwykle istotna inwestycja, która ma przyczynić się do rozwoju ekonomicznego północnej części województwa mazowieckiego. Na całej trasie wycinane są drzewa i krzewy w obrębie terenu kolejowego, usunięto większość starych szyn i podkładów, a na placach budowy gromadzone są materiały budowlane. Ułożony nowy tor, pozwoli pociągom pasażerskim na jazdę z prędkością 120 km/h, a towarowym z prędkością 80 km/h. Dzięki modernizacji podróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka.