W Szkole Podstawowej im. Armii Krajowej w Drwęczy odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu Poetyckiego zatytułowanego „Szkoła pełna historii, Armia Krajowa w sercach młodych pokoleń". Wydarzenie miało szczególny charakter, ponieważ zostało zorganizowane w ramach obchodów podwójnego jubileuszu - 100-lecia istnienia placówki oraz 30-lecia nadania jej imienia Armii Krajowej.
Patriotyzm w poetyckiej formie
Konkurs, skierowany do uczniów w dwóch kategoriach wiekowych (klasy I-III oraz IV-VII), miał na celu uczczenie jubileuszu szkoły i upamiętnienie bohaterów Armii Krajowej. Młodzi uczestnicy mieli za zadanie stworzyć autorskie wiersze patriotyczne nawiązujące do historii Armii Krajowej lub szkoły noszącej jej imię.
Uczniowie wykazali się ogromną wrażliwością, znajomością historii i kreatywnością literacką. Inicjatywa miała również na celu rozwijanie postaw patriotycznych wśród uczniów, pobudzanie ich kreatywności literackiej oraz integrację wokół wspólnych wartości i dziedzictwa narodowego.
W młodszej kategorii wiekowej (klasy I-III) pierwsze miejsce zajęła Patrycja Marzewska, a drugie przypadło Marcelinie Lemańskiej. W starszej grupie (klasy IV-VII) jury przyznało aż dwa pierwsze miejsca - dla Mai Kaczyńskiej oraz Niny Pińkowskiej. Drugie miejsca zdobyły Lena Pińkowska i Maja Ropiak, natomiast na trzecim stopniu podium znaleźli się Mikołaj Kowalczyk i Gabriel Zaremba.
Wszyscy laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz upominki, a ich prace stały się częścią szkolnych obchodów jubileuszowych.
Szkoła z historią
Szkoła Podstawowa w Drwęczy może pochwalić się stuletnią historią edukowania młodych pokoleń. Od trzydziestu lat nosi dumnie imię Armii Krajowej, co zobowiązuje placówkę do szczególnego pielęgnowania wartości patriotycznych i upowszechniania wiedzy o historii Polski.
Konkurs był wyjątkową okazją do uczczenia ważnych rocznic w historii szkoły oraz do przypomnienia młodemu pokoleniu, jak ważne są patriotyzm, pamięć historyczna i tożsamość narodowa. Poetyckie zmagania młodych twórców stanowią dowód na to, że historia Polski i pamięć o bohaterach narodowych mogą być przekazywane kolejnym pokoleniom w sposób twórczy i angażujący wyobraźnię, przyczyniając się do budowania świadomości historycznej wśród dzieci i młodzieży.