Mieszkanka powiatu ostrołęckiego została oszukana przy zakupie pelletu. Zamówiony towar nie dotarł, a pieniądze przepadły.
W tym tygodniu do ostrołęckiej komendy policji zgłosiła się 50-letnia mieszkanka powiatu ostrołęckiego, która powiadomiła o oszustwie podczas kupna w internecie tony pelletu.
Kobieta na stronie internetowej znalazła ogłoszenie o sprzedaży tego rodzaju opału. Po wpłaceniu całości pieniędzy za towar w wysokości 2000 złotych na wskazane w ogłoszeniu konto firmy, kontakt ze sprzedającym się urywał. Oczywiście zakupiony pellet nie trafił do kupującej.
Co możemy zrobić, aby nie stać się ofiarą oszustwa?
- Na stronie internetowej Polskiej Rady Pelletu znajdziemy informacje o wiarygodnych producentach tego surowca. Warto korzystać z oficjalnych serwisów. Z całą pewnością nie warto ufać każdemu ogłoszeniu w popularnych serwisach sprzedażowych publikowanych w Internecie. Osoby, które zamieszczają tego typu oferty, bardzo często robią to po prostu dla szybkiego zysku. Jeśli uda się im kogoś naciągnąć, zwyczajnie urywają kontakt. Jeżeli oferta zamieszczona w sieci wydaje się nam wiarygodna, warto zadzwonić do danej firmy i zapytać, czy prowadzi oficjalną stronę internetową ze sprzedażą. Uczciwa firma handlowa udostępni swoje dane - informuje ostrołęcka policja.