Do 2021 roku ma powstać prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S61 łączący węzeł „Podborze” (woj. mazowieckie) z węzłem „Śniadowo” (woj. podlaskie). Umowę w tej sprawie podpisano w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka.
W Urzędzie Miasta w Ostrowi Mazowieckiej podpisano umowę na budowę mazowieckiego odcina Via Baltica łączącego węzły Podborze i Śniadowo. W spotkaniu udział wziął m.in. minister Andrzej Adamczyk oraz Marcin Grabowski, dyrektor ostrołęckiej delegatury urzędu wojewódzkiego. W tym jakże ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć także władz samorządu Ostrowi Mazowieckiej.
- Umowa na budowę tego odcinka S61 to wyraz determinacji obecnego rządu dla budowy najważniejszego korytarza drogowego północo-wschodniej Europy. Via Baltica na terytorium Polski powstaje w ciągu drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą. Droga ekspresowa S61 to także inwestycja, która pobudzi gospodarkę województwa podlaskiego i mazowieckiego. Wpisuje się ona w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – powiedział na spotkaniu z inwestorem i wykonawcą minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Inwestycja ta, to właściwie 20-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, ale to także strategiczny węzeł „Podborze” w rejonie Ostrowi Mazowieckiej łączący Via Balticę (S61) z drogą ekspresową S8 Wrocław – Warszawa – Białystok. To właśnie on będzie jednym z największych skrzyżowań bezkolizyjnych na całej Via Baltice. Jest to oczywiste, biorąc pod uwagę, że w tym miejscu ruch tranzytowy z krajów bałtyckich będzie się łączył z siecią polskich autostrad i dróg ekspresowych prowadzących na zachód Europy.
Podpisany kontrakt budowlany opiewa na 479,1 mln zł. Środki te pokryją wybudowanie 19,5 km drogi ekspresowej S61 w nawierzchni z betonu cementowego, a na niej dwa węzły – wspomniany „Podborze” i węzeł „Komorowo”. Przebudowane zostaną 3 kilometry istniejącej drogi ekspresowej S8, a także około 40 km dróg niższych kategorii.
Via Baltica to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi. Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego i została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T.
Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku.
Mazowiecki odcinek Via Baltica do 2021 roku [ZDJĘCIA]
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Ostrołęcka elektrownia konieczna dla Energi
Dzienny Dom „Senior+” w Olszewie-Borkach oficjalnie otwarty [ZDJĘCIA]
Ambitne plany gminy Myszyniec na 2018 rok
Ostrołęka: Jest plan przetargów na inwestycje. Co w 2018 roku?
Goworowo wraz z samorządem powiatu przebuduje sześć mostów na rzece Orz
Scena przy Kupcu tymczasowo wyłączona
Polska liderem w europejskim rankingu cyfryzacji [WIDEO]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |