Dwóch samorządowców i dwie odmienne koncepcje na zmniejszenie korków. Jedna - ograniczenie ruchu ciężarówek w mieście w godzinach szczytu i druga - przebudowa newralgicznych skrzyżowań. Kto ma lepszy pomysł: Łukasz Kulik czy Stanisław Kubeł?
Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik poinformował, że termin wprowadzenia ograniczeń w ruchu ciężarówek w Ostrołęce w godzinach szczytu zostaje kolejny raz przesunięty: na 29 sierpnia. Zakaz będzie też ograniczony tylko do godzin popołudniowych. Sprawa wciąż budzi spore kontrowersje. Zakazom sprzeciwiają się transportowcy, ale też powiatowi radni.
Prezydent: Staram się zmienić sytuację
Prezydent Łukasz Kulik stwierdził, że "głównym problemem powodującym korki na ul. Mostowej jest zwężenie do jednego pasa ruchu". - Dwa pasy od ul. Traugutta i dwa pasy od ul. Bogusławskiego na 150m ul. Mostowej łączą się w jeden pas wjazdowy na most. Tego ograniczenia technicznego nie ominiemy, więc jedynym sposobem poprawy sytuacji jest zmniejszenie liczby pojazdów i poprawa płynności jazdy - poinformował prezydent.
W perspektywie kilku lat problem ten będzie rozwiązany poprzez budowę obwodnicy i nowego mostu. Prowadzimy prace projektowe, które w przyszłym roku powinny zostać zakończone. Wtedy przystąpimy do budowy tego niezbędnego dla wszystkich obiektu, jednak nie rozwiązuje to problemu tu i teraz. W momencie, gdy występują korki, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Bogusławskiego i ul. Traugutta praktycznie nie funkcjonuje. Zwężenie na ul. Mostowej powoduje, iż samochody ciężarowe jadące od strony Wojciechowic są zmuszone do wjazdu na skrzyżowanie i blokowanie jednego pasa ruchu od strony ul. Bogusławskiego. Gdy pas zajęty jest przez kilkadziesiąt ciężarówek, to nawet ręczne sterowanie ruchem daje niewiele.
"Przez ostatnie lata staram się zmienić tę sytuację" - dodał włodarz Ostrołęki.
Starosta mówi "nie" ograniczeniom w ruchu
Na ostatniej sesji rady powiatu zaznaczono z kolei, że decyzja władz Ostrołęki będzie miała nie tylko wpływ na transport międzynarodowy, ale również na lokalne działalności gospodarcze.
- Każde ograniczenia w infrastrukturze, które będą przekładały się na działalność gospodarczą, będą w efekcie ograniczały demografię w przyszłości. Warto o tym pamiętać. Ja zwróciłem uwagę Miastu Ostrołęka, że z demografią jest coraz gorzej i każde działania ograniczające gospodarkę będą na to wpływały negatywnie na demografię. A miasto, według danych statystycznych, ma poniżej 50 tys. mieszkańców, mimo, że dwa razy powiększało się o kilkaset osób kosztem powiatu ostrołęckiego. Nie ma sensu wprowadzać kolejnych ograniczeń dla firm, na tym ucierpią firmy z Ostrołęki i z terenu powiatu ostrołęckiego - powiedział starosta Stanisław Kubeł. Później radni przyjęli stanowisko sprzeciwiające się ograniczeniom.
Czyj pomysł jest lepszy?
Zapytaliśmy naszych czytelników w sondzie. Oto wyniki głosowania:
- 26,15 proc. stwierdziło, że lepszy pomysł ma Miasto Ostrołęka i należy ograniczyć ruch ciężarówek
- 48,46 proc. jest za wersją rady powiatu i uważa, że trzeba przebudować newralgiczne skrzyżowania
- 25,38 proc. uznało, że żaden z tych pomysłów się nie sprawdzi