Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik poinformował, że termin wprowadzenia ograniczeń w ruchu ciężarówek w Ostrołęce w godzinach szczytu zostaje kolejny raz przesunięty: na 29 sierpnia. Zakaz będzie też ograniczony tylko do godzin popołudniowych.
- W związku z planowanym ograniczeniem ruchu pojazdów ciężarowych na terenie Ostrołęki informuję, iż zostanie ono wprowadzone od poniedziałku 29 sierpnia - poinformował prezydent Łukasz Kulik.
Dodatkowo mając na uwadze szereg wniosków, które wpłynęły do urzędu, i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowisk transportowych, będzie ono obowiązywało wyłącznie w godzinach szczytu popołudniowego, tj. między godziną 15.00 a 17.00.
Prezydent: Staram się zmienić sytuację
Uzasadniając tę decyzję, prezydent Łukasz Kulik stwierdził, że "głównym problemem powodującym korki na ul. Mostowej jest zwężenie do jednego pasa ruchu". - Dwa pasy od ul. Traugutta i dwa pasy od ul. Bogusławskiego na 150m ul. Mostowej łączą się w jeden pas wjazdowy na most. Tego ograniczenia technicznego nie ominiemy, więc jedynym sposobem poprawy sytuacji jest zmniejszenie liczby pojazdów i poprawa płynności jazdy - poinformował prezydent.
W perspektywie kilku lat problem ten będzie rozwiązany poprzez budowę obwodnicy i nowego mostu. Prowadzimy prace projektowe, które w przyszłym roku powinny zostać zakończone. Wtedy przystąpimy do budowy tego niezbędnego dla wszystkich obiektu, jednak nie rozwiązuje to problemu tu i teraz. W momencie, gdy występują korki, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Bogusławskiego i ul. Traugutta praktycznie nie funkcjonuje. Zwężenie na ul. Mostowej powoduje, iż samochody ciężarowe jadące od strony Wojciechowic są zmuszone do wjazdu na skrzyżowanie i blokowanie jednego pasa ruchu od strony ul. Bogusławskiego. Gdy pas zajęty jest przez kilkadziesiąt ciężarówek, to nawet ręczne sterowanie ruchem daje niewiele.
"Przez ostatnie lata staram się zmienić tę sytuację" - dodał włodarz Ostrołęki.
- Wprowadziliśmy popołudniami priorytet dla wyjazdu z ul. Berka Joselewicza, zmieniliśmy organizację ruchu na ul. Mazowieckiej, planujemy również zmienić organizację ruchu na ul. Świętokrzyskiej po to, by wyjazd z miasta odbywał się jedynie dwoma wylotami tj. ul. Berka Joselewicza i ul. Mostową - zaznaczył prezydent Kulik. - Z naszych obserwacji wynika, że gdy blokowaliśmy inne drogi dojazdowe (np. Mazowiecka, Gomulickiego z Kilińskiego czy Głowackiego), płynność jazdy była zdecydowanie wyższa, gdyż nie było aut włączających się do ruchu z ulic podrzędnych. Statystycznie, każdy kolejny wlot, to kolejne włączające się pojazdy i kolejne kilkanaście sekund postoju głównego strumienia pojazdów.
Łukasz Kulik podkreślił również, że dokumentacja dotycząca przebudowy ronda Siemowita jest opracowywana, termin jej zakończenia to wrzesień, a głównym celem ma być dołożenie dodatkowego pasa ruchu w stronę Kadzidła. - Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to wierzę, że do czasu budowy nowego mostu, uda nam się znacząco zmniejszyć problem korków w naszym mieście - zakończył.
Czwarty termin. Sprawa budzi kontrowersje
Wprowadzenie ograniczenia ruchu ciężarówek przez Ostrołękę przekładane było już kilka razy m.in. na 1 i 18 lipca, a później na 8 sierpnia. Jest już czwarty termin, choć pomysł budzi kontrowersje, m.in. sprzeciwiają się mu transportowcy oraz rada powiatu ostrołęckiego.