Poseł Stefan Krajewski z PSL zainteresował się sprawą kolei z Ostrołęki do Łomży. Do ministra infrastruktury skierował kilka pytań dotyczących inwestycji planowanej w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
- Obietnica rządu w sprawie uzupełnienia linii kolejowej Centralny Port Komunikacyjny–Warszawa–Tłuszcz–Wyszków–Ostrołęka–Łomża–Pisz–Giżycko o nowy odcinek z Ostrołęki do Łomży, co umożliwi uruchomienie pasażerskich przejazdów kolejowych do tego miasta, jest dla mieszkańców Łomży bardzo istotna. Według przedstawionego harmonogramu pierwsze prace powinny ruszyć w roku 2023, jednak, aby było to możliwe, potrzebne jest przygotowanie całego procesu inwestycyjnego, zabezpieczenie finansowania oraz stworzenie odpowiednich planów. Warto, aby cały proces przebiegał bez opóźnień, ponieważ jego zrealizowanie może istotnie przyczynić się do rozwoju miasta Łomży oraz jakości życia mieszkańców. Bardzo istotne jest również przeprowadzenie jak najszerszych konsultacji społecznych ze społecznością lokalną, zwłaszcza rolnikami, przez których teren będzie przebiegać planowana linia kolejowa, aby przeprowadzić właściwe korekty tam, gdzie może ona utrudniać uprawę pól i gospodarowanie - wskazał w interpelacji polityk Polskiego Stronnictwa Ludowego.
Poseł Krajewski zadał w interpelacji kilka pytań:
- Na jakim etapie znajduje się obecnie przygotowywanie inwestycji budowy szprychy kolejowej nr 3 CPK–Warszawa–Tłuszcz–Wyszków–Ostrołęka–Łomża–Pisz–Giżycko?
- Z jakich źródeł będzie pochodzić jej finansowanie?
- Czy w budżecie na 2022 rok są zabezpieczone środki na przygotowanie procesu inwestycyjnego oraz jego późniejszej realizacji?
- Czy przebieg nowej linii kolejowej był lub będzie poprzedzony konsultacjami społecznymi, zwłaszcza z rolnikami, przez których pola będzie ona budowana? Czy zostaną uwzględnione uwagi społeczności lokalnych dotyczące odpowiednich miejsc przejazdów, przejazdów strzeżonych, ew. wiaduktów?
Pytania skierowane zostały do ministra infrastruktury. Do sprawy wrócimy.