Od jednej z naszych Czytelniczek otrzymaliśmy prośbę o interwencję w sprawie sytuacji, do której doszło w jednym z autobusów MZK Ostrołęka. Według pasażerki sytuacja, jakiej była świadkiem nie powinna się wydarzyć, m.in. ze względu na obowiązujące przepisy i normy społeczne. Za to zachowanie kierowca trafił “na dywanik”.
Do zdarzenia opisywanego przez naszą Czytelniczkę doszło w autobusie linii nr odjeżdżającym z dworca PKS w kierunku szpitala. Na jednym z przystanków do autobusu wsiadała wraz z opiekunem osoba niepełnosprawna poruszająca się przy użyciu specjalnego stelaża. Mimo wciskania przycisku sygnalizującego konieczność użycia rampy, po której kobieta mogłaby swobodnie wsiąść do autobusu, kierowca nie podjął żadnej reakcji. Tak samo sytuacja wyglądała na przystanku, na którym osoba niepełnosprawna próbowała wysiąść. Inni pasażerowie, w tym także nasza Czytelniczka zwróciły się głośno do kierowcy, by rozłożył rampę, ten jednak znów nie zareagował.
O wyjaśnienie tej sytuacji poprosiliśmy szefostwo MZK Ostrołęka. Odpowiedzi udzielił nam wiceprezes zarządu, Marcin Aftowicz.
Po analizie otrzymanej reklamacji, uwzględniając szczegółową weryfikacją nagrania z monitoringu, który dla Państwa bezpieczeństwa posiadamy w każdym autobusie, podjęliśmy wszelkie kroki, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Bezpieczeństwo pasażerów jak i komfort ich jazdy, są dla nas bardzo ważne. Zawsze szczegółowo rozpatrujemy wszystkie reklamacje, tak było również w Państwa przypadku. Kierowca prowadzący danego dnia autobus na linii, której dotyczy Państwa zgłoszenia, został pouczony o właściwym zachowaniu w sytuacji, gdy potrzebna jest jego pomoc osobie z niepełnosprawnością. Dodatkowo informacja taka została skierowana do pozostałych kierowców MZK Sp. z o.o. w Ostrołęce.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Jednocześnie informujemy, że rampy dla osób niepełnosprawnych, a także przyciski ,,Stop'' oraz ,,Osoba niepełnosprawna'' zostały sprawdzone i działają poprawnie.
Zdajemy sobie sprawę, iż takie wydarzenie nie powinno mieć miejsca. Dołożymy wszelkich starań, aby sytuacja jak opisywana w Państwa reklamacji nigdy więcej się nie powtórzyła. Jednocześnie by uniknąć w przyszłości kolejnych nieporozumień związanych z pomocą osobom niepełnosprawnym, podróżującym komunikacją miejską zwracamy się z prośbą o informowanie kierowców na przystanku początkowym przez osobę niepełnosprawną bądź jej opiekuna o informację, na jakim przystanku będą Państwo kończyć podróż. Wówczas kierowca będzie mógł wcześniej zareagować i udzielić pomocy.