Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego pozytywnie zaopiniował plany związane z budową w Ostrołęce trzeciego mostu. Inwestycja sfinansowana byłaby w ramach Regionalnego Instrumentu Terytorialnego a jego projektowanie może rozpocząć się już za kilka miesięcy.
Pozytywna opinia o planach zawartych w projekcie „Poprawa zewnętrznej i wewnętrznej dostępności potencjału Mazowsza poprzez budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 544 wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Ostrołęki i gmin partnerskich” została przedstawiona podczas dzisiejszego posiedzenia w urzędzie marszałkowskim województwa mazowieckiego. W spotkaniu uczestniczył m.in. wiceprezydent Ostrołęki, Paweł Stańczyk.
- Chcemy by w ramach projektu powstał most, który rozładowałyby ruch lokalny na obu istniejących już mostach. Odbywałby się na nim jedynie ruch lokalny, zaś ruch tranzytowy mogłaby w przyszłości obsługiwać ewentualna przeprawa mostowa zaprojektowana w ramach oddalonej od Ostrołęki o kilkanaście kilometrów obwodnicy – powiedział nam wiceprezydent Stańczyk.
Zgodnie z założeniami RIT-u trzeci most powstałby w granicach administracyjnych miasta w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544 (Ostrołęka – Przasnysz). W projekt zaangażowane są samorządy sąsiadujących powiatów od przasnyskiego po wyszkowski. Partnerami Ostrołęki, którzy wyrazili zainteresowanie takim rozwiązaniem, są powiat ostrołęcki oraz gminy: Olszewo – Borki, Baranowo, Rzekuń i Goworowo. Według wstępnych założeń trasa nowego mostu przebiegałaby na obrzeżach miasta, nieopodal linii kolejowej i dochodziłaby do miejsca włączenia ulicy Pomian z Dzbeninem.
Pomysł na budowę nowego mostu na wysokości ronda „Łupaszki” związany jest z uruchomieniem programu Regionalnego Instrumentu Terytorialnego dla Miasta Ostrołęki ze środków unijnych w ramach nowego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Jest akceptacja dla trzeciego mostu przez Narew w Ostrołęce

Zobacz również

Poseł Kania: Ostrołęcka obwodnica na liście rezerwowej

Spór w Platformie Obywatelskiej o ostrołęcką obwodnicę. Poseł Kania zarzuca wojewodzie kłamstwo

Protest na rzecz budowy obwodnicy Ostrołęki po raz szósty...

Sejm pracuje nad zmianami w viaTOLL. Będą ułatwienia dla kierowców

Obwodnica Ostrołęki wpisana do Strategii Rozwoju Transportu
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
14 | 15 | ![]() |
17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | ![]() |
24 | 25 | ![]() |
![]() |
28 | ![]() |
![]() |
1 | 2 | 3 | 4 |