Prezydent Ostrołęki podejmuje kolejną próbę zakupu autobusów elektrycznych dla spółki MZK. Ogłoszony został przetarg na zakup dwóch takich pojazdów. Przypomnijmy, że w trakcie rozstrzygania jest też przetarg na zakup 10 autobusów napędzanych gazem CNG.
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego 1 kwietnia 2020 roku jest dostawa dwóch fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje również dostarczenie stacji ładowania
Zgodnie ze specyfikacją oferowane autobusy mają mieś długość nie przekraczającą 12,5 m i mają pomieści minimum 75 osób (w tym minimum 28 miejsc siedzących, z czego osiem dostępnych z poziomu podłogi). Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2. Pojazdy mają być niskopodłogowe bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami (początek drzwi) a środkowymi drzwiami (koniec drzwi). Wymagane są min. cztery okna otwierane przesuwnie lub uchylne. Szyby mają być przyciemnione (50%). Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne-elektryczne. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LED-owe, system zapowiedzi głosowych, monitoring, wi-fi, system zliczania pasażerów.
Wymagany jest silnik elektryczny centralny umiejscowiony przed osią napędową lub silniki elektryczne zintegrowane z osią napędową o sumarycznej mocy min. 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem. Układ napędu musi posiadać system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy, i wykorzystywać ją do doładowania magazynu energii. Pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 200 kWh. Zasięg określono na 160 km bez ładowania.
Autobus dostosowany do ładowania magazynów energii w systemie plug-in. Zamawiający musi dostarczyć do każdego autobusu dedykowaną ładowarkę o mocy ładowania min. 45 kW.
W postępowaniu przetargowym startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym. Termin składania ofert mija 14 maja. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii elektrycznej (12%), rodzaj silnika trakcyjnego (10%), wytrzymałość konstrukcji nośnej (5%), energia akumulatorów trakcyjnych (5%), szyba przednia składająca się z trzech części (4%), okres gwarancji na magazyn energii (4%).
Szacowana wartość zamówienia to 4,354 mln zł netto. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.
Równocześnie trwa postępowanie przetargowe na zakup 10 autobusów napędzanych gazem CNG. W przetargu wystartowały trzy firmy, które zaproponowały oferty opiewające na kwoty od 12,8 do 13,7 mln złotych. Miasto miało na ten cel zarezerwowane 11,4 mln zł. Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, a ostatnia zmiana w statucie postępowania to informacja z otwarcia ofert zamieszczona w BIP 10 marca 2020 roku. Zamawiający zobligował wówczas podmioty przystępujące do przetargu do złożenia oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
O realizację zlecenia ubiegają się trzy firmy: Autosan z Sanoka, Solaris z Owińska i Otokar Otomotiv z Turcji.
Źródło: www.transportpubliczny.pl/eOstroleka.pl
Elektryki dla Ostrołęki – kolejne podejście
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Czterech chętnych do budowy nowego bloku OTBS. Kto i za ile zrealizuje inwestycję?
Rusza Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów w Myszyńcu
W Ostrołęce powstać ma nowa sala kinowa. Wiemy gdzie i za ile!
Radni dyskutowali o "Ostrołęce bez plastiku". Jakie są problemy?
Wójt gminy Kadzidło odpowiada na anonimowe pytania. Co z cenami za wywóz śmieci?
Na osiedlu OTBS powstanie kolejny blok [ZDJĘCIA]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |