eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Elektryki dla Ostrołęki – kolejne podejście

REKLAMA
zdjecie 480
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA

Prezydent Ostrołęki podejmuje kolejną próbę zakupu autobusów elektrycznych dla spółki MZK. Ogłoszony został przetarg na zakup dwóch takich pojazdów. Przypomnijmy, że w trakcie rozstrzygania jest też przetarg na zakup 10 autobusów napędzanych gazem CNG.

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego 1 kwietnia 2020 roku jest dostawa dwóch fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje również dostarczenie stacji ładowania

Zgodnie ze specyfikacją oferowane autobusy mają mieś długość nie przekraczającą 12,5 m i mają pomieści minimum 75 osób (w tym minimum 28 miejsc siedzących, z czego osiem dostępnych z poziomu podłogi). Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2. Pojazdy mają być niskopodłogowe bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami (początek drzwi) a środkowymi drzwiami (koniec drzwi). Wymagane są min. cztery okna otwierane przesuwnie lub uchylne. Szyby mają być przyciemnione (50%). Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne-elektryczne. Wyposażenie obejmuje tablice informacyjne LED-owe, system zapowiedzi głosowych, monitoring, wi-fi, system zliczania pasażerów.

Wymagany jest silnik elektryczny centralny umiejscowiony przed osią napędową lub silniki elektryczne zintegrowane z osią napędową o sumarycznej mocy min. 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem. Układ napędu musi posiadać system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy, i wykorzystywać ją do doładowania magazynu energii. Pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 200 kWh. Zasięg określono na 160 km bez ładowania.

Autobus dostosowany do ładowania magazynów energii w systemie plug-in. Zamawiający musi dostarczyć do każdego autobusu dedykowaną ładowarkę o mocy ładowania min. 45 kW.

W postępowaniu przetargowym startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie elektrycznym. Termin składania ofert mija 14 maja. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii elektrycznej (12%), rodzaj silnika trakcyjnego (10%), wytrzymałość konstrukcji nośnej (5%), energia akumulatorów trakcyjnych (5%), szyba przednia składająca się z trzech części (4%), okres gwarancji na magazyn energii (4%).

Szacowana wartość zamówienia to 4,354 mln zł netto. Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.

Równocześnie trwa postępowanie przetargowe na zakup 10 autobusów napędzanych gazem CNG. W przetargu wystartowały trzy firmy, które zaproponowały oferty opiewające na kwoty od 12,8 do 13,7 mln złotych. Miasto miało na ten cel zarezerwowane 11,4 mln zł. Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, a ostatnia zmiana w statucie postępowania to informacja z otwarcia ofert zamieszczona w BIP 10 marca 2020 roku. Zamawiający zobligował wówczas podmioty przystępujące do przetargu do złożenia oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

O realizację zlecenia ubiegają się trzy firmy: Autosan z Sanoka, Solaris z Owińska i Otokar Otomotiv z Turcji.

Źródło: www.transportpubliczny.pl/eOstroleka.pl

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×