eOstroleka.pl
Ostrołęka, UJAWNIAMY

Centrum Integracji Cudzoziemców w Ostrołęce. Czy jest się czego obawiać? Dotarliśmy do pisma wiceministra

REKLAMA
miastomiasto
REKLAMA

Ostrołęczanie obawiają się powstania Centrum Integracji Cudzoziemców. Czy mają ku temu powody? Wiceminister w resorcie MSWiA w odpowiedzi na pytania posła Marcina Grabowskiego (PiS) wyjaśnił ideę CIC, jak również wskazał, kiedy pierwszy raz pojawił się ten pomysł. Dotarliśmy do treści pisma.

W ostatnim czasie głośno jest o sprawie Centrum Integracji Cudzoziemców, jakie ma powstać w Ostrołęce. Do ratusza trafiały petycje działaczy Konfederacji, którzy sprzeciwiali się powstaniu centrum w Ostrołęce, zorganizowano też konferencję przed Urzędem Miasta, na której obecny był poseł Krzysztof Mulawa. Konfederacja zbierała też podpisy pod petycją sprzeciwiającą się CIC. Mimo zapewnień, że Centrum Integracji Cudzoziemców ma nie być ośrodkiem noclegowym dla migrantów, a punktem informacyjnym dla cudzoziemców (o czym od początku informował organizator tego miejsca), ostrołęczanie obawiają się powstania tego typu miejsca.

W lutym 2025 r. w Sejmie o ostrołęcki CIC pytał poseł PiS Marcin Grabowski. "Wiemy, że będą budowane w 49 byłych miastach wojewódzkich. U mnie w Ostrołęce, w moim rodzinnym mieście również. Jaki koszt jest pobudowania takiego centrum jednego u mnie, w mieście Ostrołęka?" - mówił polityk z Ostrołęki.

eOstrołęka dotarła do pisma, jakie w odpowiedzi na pytania o Centrum Integracji Cudzoziemców w Ostrołęce, zadane przez posła Grabowskiego, wystosował podsekretarz stanu w MSWiA Maciej Duszczyk. - Projekty na tworzenie CIC nie są projektami inwestycyjnymi, nie planuje się budowy jakichkolwiek obiektów, a tym samym zakwaterowania w nich cudzoziemców - stwierdził wiceminister.

Dodał, że prowadzenie CIC w Ostrołęce jest elementem projektu złożonego w naborze na CIC przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej pn. "Mazowieckie Mosty Międzykulturowe". Wartość projektu to 105 485 555,55 zł, natomiast dofinansowanie z Funduszu Azylu Migracji i Integracji wynosi 94 937 000,00 zł.

Centrum Integracji Cudzoziemców: jak ma wyglądać?

Wiceszef MSWiA w odpowiedzi na piśmie wyjaśnia również, na czym mają polegać Centra Integracji Cudzoziemców:

Idea CIC zakłada przede wszystkim świadczenie w jednym miejscu usług dla cudzoziemców i społeczeństwa przyjmującego, zgodnie z zasadą tzw. "jednego okienka". Centra Integracji Cudzoziemców przeznaczone są do zadań realizacji usługowych i informacyjnych. Zadania usługowe polegają na świadczeniu bezpośredniej pracy cudzoziemców w rozwiązywaniu problemów związanych z adaptacją w lokalnym środowisku oraz w podejmowaniu działań integrujących ze społeczeństwem przyjmującym. Natomiast zadania informacyjne mają na celu dostarczanie informacji na temat różnych form wsparcia integracyjnego oferowanych przez inne instytucje lub organizacje, a także o innych usługach (np. ochrona zdrowia, edukacja), które pozostają w zainteresowaniu beneficjentów.

- Centra Integracji Cudzoziemców mają służyć cudzoziemcom legalnie przebywającym na terenie Polski. Bardzo ważne jest również to, że CIC są miejscem promocji obowiązujących w Polsce norm, zasad i wartości, których cudzoziemcy muszą przestrzegać - dodaje Maciej Duszczyk.

Kto odpowiada za CIC?

Wiceminister Duszczyk podkreślił, że prace koncepcyjne nad wypracowaniem modelu integracji cudzoziemców w Polsce podjęte zostały w 2017 roku w ramach dwóch projektów realizowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Najpierw wybrano model Centrum Integracji Cudzoziemców jako "mający najlepiej sprawdzić się w Polsce". Później powstać miał projekt pilotażowy pn. "Budowanie struktur dla integracji cudzoziemców w Polsce - etap II - pilotaż Centrów Integracji Cudzoziemców" realizowany w latach 2021-2023, którego efektem było opracowanie wytycznych do funkcjonowania CIC w Polsce, stanowiących podstawę do tworzenia CIC.

- Tworzenie CIC obecnie stanowi realizację ww. modelu integracji wypracowanego od 2017 r. - stwierdził Maciej Duszczyk, dodając:

Należy jeszcze raz podkreślić, że zarówno CIC w Ostrołęce, jak również inne CIC planowane do utworzenia na terenie całego kraju, mają służyć integracji cudzoziemców, która jest istotna z punktu widzenia osób, które przebywając legalnie w Polsce, powinny znać polskie przepisy prawa, kulturę, a przede wszystkim język (...) Integracja cudzoziemców nie jest kwestią ideologiczną, lecz jednym z kluczowych aspektów zarządzania potencjalnymi wyzwaniami społecznymi. Zaniepokojenie projektem powstania CIC może wynikać z pojawiających się w przestrzeni publicznej wystąpień i treści przedstawiających fałszywe lub zmanipulowane informacje dotyczące działalności CIC.

REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
~Małolat, 13:28 31-03-2025,   75%
Boje się  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~bo się sparzysz, 20:32 31-03-2025,   92%
@~Małolat TUSK unieważnił REFERENDUM w którym udział wzieło 40% bo reszta chce imigrantów
I CO ?
60% albo idioci albo wierzą Tuskowi w sumie to to samo

na głupote nie ma rady

 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Xd, 08:22 01-04-2025,   84%
@~Małolat Jak można głosować na ludzi którzy niszczą nas kraj? Ludzie opamiętajcie się. 18 mają i w 2 turze głosujcie na każdego byle nie na tego z farszafy.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~zielony, 13:46 31-03-2025,   81%
nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Nie nie nie nie, 14:00 31-03-2025,   85%
Nieeee !!!!!!!
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Szczesc Boze i ratuj sie , 14:00 31-03-2025,   85%
Wystarczy zobaczyć z wczoraj co działo się we Wrocławiu, Poznaniu ,Bydgoszcz, Szczecinie, Zambrowie inżynierzy chodzą po całym mieście wchodzą na posesję domów ludzie panikują i sie boją .
Pakt migracji ma działać od 2026r
On już działa modły na ulicą, same mlode byki zero kobiet ,koń trojański armia .Wszyscy będą płacić za to podatkami ,parapodatkami,dać żreć, mieszkanie,ubranie kieszonkowe, służba zdrowia itd.
Uroczyście unieważniam to referendum i oklaski!
Bravo PO- KEMONY
KO- NDONY  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~😇, 14:49 31-03-2025,   14%
@~Szczesc Boze i ratuj sie Wczoraj? Byĺeś? Tam? Szczęść Boże tylko nie kłam.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Marek, 16:18 31-03-2025,   94%
@~😇 Fa.ck you lewa.ku buraku
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Marek, 16:32 31-03-2025,   92%
@~😇 Lubisz lewa.czku w du.pkę czarną pałkę ok ruzmiem ,ale nie.wszczy jak ty lubia i się boją.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Kto ty?, 16:52 31-03-2025,   15%
@~Marek Słychać wycie? W obcym języku? Marek?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Men, 16:53 31-03-2025,   10%
@~Marek Znasz to? Nieprzyjemność?  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Marek, 18:19 31-03-2025,   95%
@~Men Większość że lubisz, a jeszcze czarny to taka nowść
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Marek, 18:22 31-03-2025,   95%
@~Men Wiem , lubisz, a jeszcze czarny to taka nowość,a nie słyszałeś wycia ,rozumiem  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Och mark., 18:36 31-03-2025,   6%
@~Marek Mówi, że nieprzyjemność.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Do ich, 18:47 31-03-2025,   95%
@~Och mark. Wiem że dla ciebie to szok,bo lubisz jak w du.pe dostajesz czarna pa.łę ,wybacz wolę kobiety.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Kurpianka Anka, 14:06 31-03-2025,   83%

Dzień dobry!

Za grosz nie wierzę notorycznym łgarzom z koalicji zemsty i odwetu, 13 grudnia!
Popatrzcie na TV Republika, co się już dzieje na zachodzie Polski: setki, a może tysiące muzułmanów, zupełnie blokujących ulice Wrocławia i Gdańska, podczas ich święta! Jeżeli nie zjednoczymy się, będzie to w całej Polsce!

Pozdrawiam....
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~zobacz date, 14:57 31-03-2025,   15%
@~Kurpianka Anka udzoziemców w Polsce podjęte zostały w 2017 roku w ramach dwóch projektów realizowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Najpierw wybrano model Centrum Integracji Cudzoziemców jako "mający najlepiej sprawdzić się w Polsce". Później powstać miał projekt pilotażowy pn. "Budowanie struktur dla integracji cudzoziemców w Polsce - etap II - pilotaż Centrów Integracji Cudzoziemców" realizowany w latach 2021-2023, którego efektem było opracowanie wytycznych do funkcjonowania CIC w Polsce, stanowiących podstawę do tworzenia CIC.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 15:35 31-03-2025,   91%
@~zobacz date Zobacz datę

"Rząd zapowiedział strategię migracyjną. Wstępny dokument w tej sprawie został przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 15 października ubiegłego roku. Jest to dokument pod tytułem: „Odzyskać kontrolę. Zapewnić bezpieczeństwo. Kompleksowa i odpowiedzialna strategia migracyjna Polski na lata 2025–2030”. Strategia zawiera osiem obszarów interwencji polityki publicznej, wśród nich znalazł się obszar poświęcony integracji, zawierający koncepcję budowy Centrów Integracji Cudzoziemców na terenie całego kraju.
Strategia migracyjna zakłada m.in. utworzenie 49 Centrów Integracji Cudzoziemców, w różnych regionach Polski. Nowe centra mają być jednym z instrumentów integracji imigrantów w polskim społeczeństwie."

https://www.infor.pl/prawo/nowosci-prawne/6737746,strategia-migracyjna-powstanie-49-centrow-integracji-cudzoziemcow-sa.html
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~100 bajerów dla frajerów, 14:10 31-03-2025,   80%
Jakoś nie wierzę w ani jedno słowo ekipie KOalicji 13 grudnia - bandzie rudego folksdojcza...
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~ABC, 14:12 31-03-2025,   90%
zadajmy sobie tylko jedno pytanie,,,,,,,,,,,,,gdzie będą mieszkać ci cudzoziemcy i kto poniesie koszty ich zakwaterowania,,,,,,,,
CIC ma nie pełnić roli zakwaterowania
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~777, 16:51 31-03-2025,   93%
@~ABC Kto poniesie koszt? Ty, ja, reszta Polaków... :| pracujemy za 4600 brutto a oni mają dostawać 8k za to że tu są
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Ostrołęczanin, 14:34 31-03-2025,   86%
Taki sam osrodek jest w Zambrowie i mozna zobaczyc na nagraniach, ze nie sluzy on tylko do Informacji, ale tez do kwaterowania. Za te kłamstwa powinno sie was polityków wystawiac na publiczną chłoste
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~..., 14:47 31-03-2025,   94%
poszukajcie w necie. w czerwonym borze koło Łomży otworzono.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~genek, 15:00 31-03-2025,   97%
Konkretnie! Kto za to wszystko zapłaci? (pensje urzędników, zus-y, ubezpieczenia, prąd, woda itd. jak również materiały biurowe, wyposażenie np. kserokopiarka, sprzątanie, administrowanie itp. itd.) KTO KONKRETNIE BĘDZIE ŁOŻYŁ NA TO PIENIĄDZE?! (Samorząd lokalny - Ostrołęka? Samorząd wojewódzki? Może dotacja rządowa pokryje wyposażenie i utrzymanie? KTO? Osoby zwące się dziennikarzami mogliby spróbować dotrzeć do tej informacji (jakże istotnej) ... jeżeli to ma być opłacane z pieniędzy miasta to ja wolę aby były łatane ulice, a nie kolejne koszty administracyjno-urzędnicze z budżetu miasta
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~mniek, 15:58 31-03-2025,   5%
@~genek ,,genek,, - UE daje fundusze.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~On, 16:05 31-03-2025,   96%
@~mniek A UE skąd bierze  ?!??
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~G5, 15:24 31-03-2025,   97%
To wszystko już jest
Mafie  kupują mieszkania
Wynajmują cudzoziemcom
Cudzoziemcy dostaną zasiłkiw wysokości 8 tysięcy miesięcznie
A my za to zapłacimy.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Obywatel, 15:28 31-03-2025,   92%
Jest czego! Już ich zwożą, po Ostrołęce chodzi już grupa 5 czarnoskórych bezrobotnych młodych „inżynierów” zobaczcie co się dzieje 29 marca we Wrocławiu czy w Gdańsku

 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Tolerancja, 15:30 31-03-2025,   4%
Tak, bo żaden człowiek nie jest nielegalny.

Zobaczcie sobie film ,,Granica,,

Wycwsiowe ostrołęczaki
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 18:38 31-03-2025,   94%
@~Tolerancja Znawca?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Kurpianka Anka, 19:10 31-03-2025,   95%
@~Tolerancja
Dzień dobry!

Oczywiście, że "żaden człowiek nie jest nielegalny", ale są nielegalni imigranci, czyli kryminaliści, bowiem w myśl art.  264.  kk
§  2.  Kto wbrew przepisom przekracza granicę Rzeczypospolitej Polskiej, używając przemocy, groźby, podstępu lub we współdziałaniu z innymi osobami, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Dlatego tacy nielegalni uchodźcy powinni być stawiani przed sądami, lub natychmiast ekspediowani do kraju z którego przybyli, a nie utrzymywani przez polskich podatników. Wg nie potwierdzonych jeszcze źródeł, każdy nielegalny uchodźca  czyli przestępca, ma otrzymywać ok. 7-8 tys zł "kieszonkowego".

Pozdrawiam...




 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Duch, 16:04 31-03-2025,   96%
Jakoś tym rządzącym nie wierze
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~ja, 16:11 31-03-2025,   96%
moze juz jedno wystarczy w okolicy?! w Wygodzie koło Czerwonego Boru
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Mieszkanka, 16:16 31-03-2025,   100%
Pogrzebać w internecie jak pewna pani wypowiada się będąc w fundacji i zbiera na budowę centrum Natura..i jaki to cud że przeszło to w prywatne ręce i już nie jest dla mieszkańców..
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Mieszkanka, 16:20 31-03-2025,   88%
Ktoś pisze że boje się..tak trzeba się bać to jest dzicz chłopy po 2,m inna kultura inne poszanowanie praw kobiet..myślę że PiS i PO i inni dobrze wiedzieli co nam Polakom zworza z całego świata..malo mamy Ukraińców i innego typu .. Czeczenia.. Gruzja Armenia  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~aaaaa, 16:39 31-03-2025,   23%
Oczywiście, że nie ma się czego bać. Przecież to biedni ludzie, co to szukają swojego miejsca na świecie :))))))
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 19:21 31-03-2025,   79%
@~aaaaa Podaj adres, może to miejsce dla nich?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~77, 16:49 31-03-2025,   95%
w Czerwownym Borze koło Zambrowa już czują się jaku siebie
https://www.youtube.com/watch?v=gMJUEPA6kRY&ab_channel=wPolsce24
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~olo, 16:55 31-03-2025,   90%
ludzie, jacy wy jesteście niemądrzy... od lat głosujecie albo na PO albo na PIS i oczekujecie w swej naiwności jakiejkolwiek zmiany. nie żal mi was, ani trochę, jesteście ludźmi pozbawionymi jakiejkolwiek wyobraźni. Podobacie się, w swej głupocie, zarówno po jak i pis. I niech was trafi jasny. liczę na odzew
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~., 17:10 31-03-2025,   28%
Wpuszczać ich później się sprawdzi kim są.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 19:20 31-03-2025,   92%
@~. Gdzie mieszkasz, żeby Ci wysłać ich do sprawdzenia?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~ala, 19:35 31-03-2025,   9%
@~tępiciel lemingów a ty od razu chciałbys mu do łóżka wejść, opanuj się z boku.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 19:45 31-03-2025,   91%
@~ala Następna chętna do sprawdzenia migrantów? Daj adres, żeby Ci ich wysłać.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Interlokutor, 18:13 31-03-2025,   95%
Czemu władza nie rozumie, że my nie chcemy być żadnym społeczeństwem przyjmującym ? Raczej deportującym społeczeństwem musimy się stać, bo przestaje być śmiesznie …
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Hendry, 18:14 31-03-2025,   96%
Bezpiecznie już było.

W Belgii i Francji jest 15 x więcej gwałtów niż w Polsce.

 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Marek, 18:20 31-03-2025,   94%
 lubisz, a jeszcze czarny to taka nowość,smacznego  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Uuu, 18:35 31-03-2025,   7%
@~Marek Znawca?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Angie, 18:25 31-03-2025,   96%
emeryci nie mają na leki. Szpitale nie mają na operacje, a rząd sprowadza nam hordy młodych byczków!

I daję im dach nad głową, jedzenie i kieszonkowe.

Ludzie OBUDŹCIE SIĘ.

I do tego to, co powiedziała pani z materiału z Czerwonego Boru: zachowują się nie, jak goście, a jak gospodarze.

 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~olo, 18:43 31-03-2025,   88%
nie ma się czego bać. zgłębiajcie talmud, będzie wam dane to, na co głosowaliście. Tak ciężko zrozumieć ?? na spotkaniach z Trzaskowskim kika osób w podeszłym wieku, starzy ubecy, oprmowcy, zomowcy, reprezentują dogłębnie obecny stan naszego społeczeństwa. A młodzi... siedzą przed monitormami i mają wszystko w poważaniu, jak się obudzą, to będą musieli jarmułki nosić. Wiem. inna wiara.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Gość, 18:44 31-03-2025,   95%
Już mamy emigrantów 50 km od Ostrołęki w Czerwonym Boże, powiat Zambrów. Już chodzą po domach bez pozwolenia, nie ustępują miejsca samochodom na ulicy, trzeba ich omijać.Rodzice dorosłe córki odprowadzają do autobusów.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Patriota, 18:48 31-03-2025,   95%
To jest najgorsze że nasi znajomi, rodzina nadal głosują na lewicę i nie trafiają do nich żadne argumenty!
Udostępniają na fb 8 gwiazdek, czy oni mają wodę zamiast mózgu  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~emeryt, 18:58 31-03-2025,   95%
Mnie to juz blizej jak dalej na drugą stronę ale zal mi młodych polakow ale zdrugiej strony jesli głosowali na PO a bo trzeba Pisiorow od władzy odsunąc no to teraz beda mieli to samo co dzieje sie w Niemczech ,Szwecji czy we Francji.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Gość, 19:04 31-03-2025,   93%
@~emeryt Pytania w referendum były takie:

Trzecie pytanie referendalne

Czy popierasz przyjęcie tysięcy nielegalnych imigrantów z Bliskiego Wschodu i Afryki, zgodnie z przymusowym mechanizmem relokacji narzucanym przez biurokrację europejską?".

Czwarte pytanie referendalne

Czy popierasz likwidację bariery na granicy Rzeczypospolitej Polskiej z Republiką Białorusi?

 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~referendum, 02:53 01-04-2025,   100%
W tym referendum karty do głosowania pobrało 11 mln głosujących. 97% czyli 10700 sprzeciwiło się przyjmowania imigrantów. Dlaczego zatem Tusk unieważnił referendum?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~jan, 19:08 31-03-2025,   90%
Lewactwo tym się różni od prawactwa, że dla nich jednostka się nie liczy. Liczy się cel. To, że będą gwałty, napady, częściej zabójstwa, no to trudno tak ma być.

A dla prawaka liczy się jednostka, rodzina, bezpieczeństwo
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~olo, 19:17 31-03-2025,   94%
@~jan niestety, czasami jest tak, że jeśli prawo przestaje działać, to ludzie biorą sprawy w swoje ręce... uważajcie na to.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~a ja, 19:42 31-03-2025,   94%
Podziękować tym co ostatnio oddali głos na PO i Trzecią nogę, nie wzięli kart referendalnych a teraz na kogo zagłosujecie? A jak nie pójdziecie na wybory to i tak pomożecie Tfuskowi.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Gustaw, 20:11 31-03-2025,   97%
Polacy nie są nietolerancyjni, nie dajmy sobie tego wmawiać. Od razu po wybuchu wojny przyjęliśmy i cały czas przyjmujemy miliony Ukraińców. Szanujemy i doceniamy ludzi, którzy przyjeżdżają do nas pracować. Pokochaliśmy Olisadebe i Rogera Guereiro. Jednak wiedząc, jak ciężko musimy pracować na jedzenie, mieszkanie, dom, samochód, wakacje - nie chcemy dodatkowo pracować na kogoś, kto nie będzie pracował, asymilował się i ma totalnie inną moralność.

Ostrołęczanie, zapomnijmy na chwilę o sympatiach politycznych, zapomnijmy o po, pis, konfederacji, lewicy. Zapomnijmy. Pomyślmy o dobrze ogółu, nas, naszych rodzin, dzieci, wnuków, kuzynów, przyjaciół, bliskich, sąsiadów. Zastanówmy się, czy żyje nam się bezpiecznie. Czy dochodzi do gwałtów, zabójstw, rozbojów?
Mi się żyje póki co bezpiecznie, chociaż z niepokojem czytam o tym, co dzieje się w Warszawie (zabójstwa 4 starszych kobiet, walki gangów ukraińskich i gruzińskich). Sytuacja wymknęła się spod kontroli w sposób niezauważony. Tak to działa.

Wyobraź sobie teraz, że lokują w Ostrołęce dajmy na to 100-200 muzułmanów, facetów. Wszak kobieta ma u nich niewiele praw. Rząd daje im kieszonkowe, mają gdzie spać i co jeść. Nie pracują. Nagle zaczyna dochodzić do wzrostu przestępczości, przybysze się nie integrują. Tworzą enklawy. Nagle musisz wszędzie sam odwozić i przywozić dzieci. Już nie jest bezpiecznie.

Tę drogę bez odwrotu wybrały już: Niemcy, Francja, Szwecja. Włochy się z tego wycofują, ale na pewno nie będzie łatwo.

Bądźmy mądrzejsi, nie idźmy tą drogą. Dbajmy o nasze bezpieczeństwo. Jak sami o nie nie zadbamy, to nikt nam nie pomoże.

Jak wynika ze statystyk, największą liczbę napaści w przeliczeniu na 100 tysięcy mieszkańców, 554, odnotowuje się w Belgii. Na dalszych miejscach znalazły się Niemcy (165 napaści), Luksemburg (101), Austria (42) i Holandia (26). W Polsce odnotowuje się najmniej tego typu przestępstw – 17 na 100 tysięcy mieszkańców.


Jeśli chodzi o liczbę gwałtów, to w państwach Europy Zachodniej liderami są Francja i Belgia. We Francji jest 29 gwałtów w przeliczeniu na 100 tys. mieszkańców, w Belgii też 29. Na dalszych miejscach znalazły się Austria - prawie 15, Luksemburg - 12, Holandia - 11, Niemcy - 10. W Polsce ten wskaźnik wynosi niecałe 2, czyli jest blisko 15 razy niższy niż we Francji. To są dane Eurostatu.


Pomyślcie, że to wasza żona, wnuczka, córka, siostra może zostać zgwałcona.

W imię czego mamy zwiększać ryzyko wzrostu przestępczości?

Dlaczego z NASZYCH PODATKÓW mamy fundować hordom tych byczków kolonie.

Zastanów się, jak często jeździsz na wakacje i pomyśl, ile kosztuje utrzymanie tych wszystkich ludzi.

OBUDŹCIE SIĘ
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Bolo, 20:35 31-03-2025,   95%
To po co te Centrum skoro w Ostrołęce ma nie być cudzoziemców?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 21:39 31-03-2025,   100%
@~Bolo Po co Tusk buduje CIC w Ostrołęce skoro miał deportować?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Ojoj, 21:35 31-03-2025,   93%
Jeżeli dla legalnych to czemu będą tam informacje nt. Legalizacji pobytu etc? Poza tym takie jedno okienko mamy na Nila :) po co drugie? A jeżeli mamy to czemu wydajemy pieniądze w błoto, czemu będziemy finansować jak zostało to opisane różne kursy, czy to językowe czy prawo jazdy? Może jeszcze na wózki widłowe? Ostatnio Ktoś wrzucił jak wyglądają takie ośrodki w Lesznowoli... Hotel który opłacamy
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~100 bajerów dla frajerów, 23:07 31-03-2025,   100%
@~Ojoj Przecież ci migranci i uchodźcy którzy normalnie pracują, to sprawy w urzędach załatwiają - więc PO co ta niemiecka ściema?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Con Donek do Wronek, 23:05 31-03-2025,   92%
Durnie na referendum nie POszli bo było "PiSowskie" tak wam rudy folksdojcz we łbach POmieszał..
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Tommy, 23:25 31-03-2025,   92%
@~Con Donek do Wronek Jeszcze wam się przysni dziadek z babką.

Patryk Jaki pare lat temu był oskarżany o spot,w którym byla sama prawda.

Poczytajcie sobie o przestępstwach we Francji, Anglii, Niemczech. Codziennie kogoś szlachtuja.

A ci wszyscy pseudopoatepowi, a tak naprawdę ograniczeni lewacy powinni pojechać do Czerwonego Boru i każdy jeden z drugim po dwóch imigrantów do domu powinien wziąć.

Karty referendalnej nie chciałeś brać, to weź imigranta do domu.

Myślcie ludzie trochę, myślcie do jasnej...
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Ola, 08:31 01-04-2025,   15%
Więc decyzje podjęło PiS w 2017r
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 10:13 01-04-2025,   100%
@~Ola Decyzję o utworzeniu 49 CIC jedno w Ostrołęce podjął rząd Tuska w zeszłym roku.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Ostrołęczanin, 10:12 01-04-2025,   100%

Dzięki dobrym rządom proniemieckiej koalicji 13 grudnia,  Centrum Integracji Cudzoziemców powstanie w Ostrołęce. My mieszkańcy jesteśmy wdzięczni politykom proniemieckiej koalicji 13 grudnia, senatorom, posłom i radnym, że zaplanowali i forsują w naszym mieście taką integrację i pozyskali fundusze z zewnątrz, abyśmy mogli się integrować z cudzoziemcami, których do Polski sprowadza koalicja 13 grudnia. Zwłaszcza te tysiące inżynierów i doktorów z krajów muzułmańskich i afrykańskich, legalnych i nielegalnych, będzie się w Ostrołęce i okolicy integrować z Kurpiami i ubogacać nas kulturowo!
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalendarz imprez
kwiecień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 31 dk1 dk2 dk3  4 dk5 dk6
 7 dk8 dk9  10  11 dk12 dk13
 14  15 dk16  17  18  19  20
 21  22 dk23  24  25 dk26 dk27
 28  29 dk30  1  2  3  4
×