Zespół do Obsługi Jednostek Organizacyjnych Miasta Ostrołęki może poszerzyć swoje kompetencje o wspólną obsługę BHP miejskich jednostek. Z kolei przedszkola mogą mieć wspólną obsługę informatyczną. To propozycja, którą przedstawiono radnym na ostatnią sesję w tym roku.
Dotychczas wspólna obsługa była zapewniona w zakresie prowadzenia rachunkowości jednostek obsługiwanych, spraw płacowych pracowników jednostek obsługiwanych, sporządzania sprawozdawczości finansowej, budżetowej w zakresie operacji finansowych i statystycznej jednostek obsługiwanych, prowadzenia rozliczeń z Urzędem Skarbowym, ZUS i innymi instytucjami w stosunku do miejskich jednostek organizacyjnych, zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz nadzór, prowadzenie czynności konserwacyjnych i remontowych w szkołach i placówkach oświatowych.
Już niedługo ten zakres może zostać poszerzony. O kwestie BHP. Dlaczego?
- Poszerzenie zakresu obsługi o prowadzenie czynności służby BHP będzie korzystne nie tylko ze względu na obniżenie nakładów finansowych, ale także z uwagi na możliwość ujednolicenia prowadzonych działań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Osobą odpowiedzialną za wykonywanie zadań będzie dotychczasowy pracownik Miejskiego Zarządu Obiektów Sportowo – Turystycznych i Infrastruktury Technicznej w Ostrołęce – starszy inspektor ds. BHP - poinformowano w projekcie uchwały, który przedłożony zostanie radzie miasta.
Pojawił się też inny projekt uchwały - dotyczący wspólnej obsługi informatycznej ostrołęckich przedszkoli. Tu czytamy z kolei:
Wspólna obsługa informatyczna przedszkoli miejskich ma na celu ograniczenie kosztów jednostkowego zawierania umów 11 przedszkoli miejskich z firmą zajmującą się obsługą informatyczną. Przedszkola nie ponoszą wtedy kosztów związanych ze stworzeniem miejsca pracy. Koszty związane ze świadczeniem jednostkom obsługiwanym usług z zakresu wymienionego pokryte zostaną przez Urząd Miasta Ostrołęki.
Oba projekty rozpatrzą miejscy radni - 30 grudnia 2021 r.