Druga już grupa uczniów z Zespołu Szkół Powiatowych w Baranowie uczestniczyła w 4-tygodniowym zagranicznym stażu zawodowym w hiszpańskiej Kordobie. Projekt został zorganizowany w ramach programu Erasmus+ „Staże zawodowe bez granic”.
Również w listopadzie 2015 r. uczniowie przebywali na miesięcznych stażach. Wtedy miejscem pobytu była Grenada. Łącznie w projekcie wzięło udział 43 uczniów.
Projekt był realizowany przez okres 12 miesięcy i polegał na organizacji staży dla uczniów Technikum w zawodzie technik technologii żywności i technik agrobiznesu. Staże zorganizowano w zakładach przetwórstwa spożywczego oraz gospodarstwach ekologicznych.
Przed każdym wyjazdem uczniowie uczestniczyli w zajęciach przygotowawczych z języka hiszpańskiego oraz warsztatach kulturoznawczych, uczestnicy mieli zapewnione bezpłatne przeloty, transport na terenie Hiszpanii, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, wycieczki krajoznawcze oraz kieszonkowe na bilety wstępu i drobne wydatki.
Uczniowie są bardzo zadowoleni z wyjazdów i jeszcze raz chcieliby skorzystać z programu. Niestety zasady Erasmusa zezwalają na jednorazowe uczestnictwo w projekcie. Szkoła ponownie zwróciła się o środki na kolejną edycję do Narodowej Agencji. Jest szansa, że następna grupa uczniów odwiedzi ten interesujący – ze względu na przyrodę i bogatą kulturę oraz historię – kraj już na jesieni.
„Staże zawodowe bez granic” w ZSP w Baranowie
Zobacz również
Hiszpańska przygoda uczniów Gimnazjum nr1 im. J. Kusocińskiego w Ostrołęce
KusyChallange: Gimnazjaliści z „jedynki” rzucają wyzwanie mieszkańcom Ostrołęki [ZDJĘCIA]
Uczniowie ostrołęckiej „metalówki” z certyfikatami Erasmus+ [ZDJĘCIA]
Uczniowie III LO wyruszyli do Hiszpanii w ramach programu Erasmus+ [ZDJĘCIA]
Kim są laureaci tegorocznych Kurpików? Poznaj sylwetki zdobywców „kurpiowskiego Oskara” [ZDJĘCIA]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |