Warto na bieżąco aktualizować dane kontaktowe w ZUS-ie takie jak adres, czy numer rachunku bankowego. Jeśli świadczeniobiorca zrobi to z opóźnieniem, to może zdarzyć się, że emerytura, renta, czy zasiłek wróci do ZUS-u, a klient na wypłatę świadczenia będzie musiał poczekać dłużej.
Każdą zmianę adresu, numeru rachunku bankowego emeryt, rencista czy pobierający inne świadczenie wypłacane przez ZUS powinien zgłosić do Zakładu najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem płatności swojego świadczenia. Zbyt późno przekazana informacja do ZUS-u może mieć wpływ nie tylko na obieg informacji, ale także na wypłatę emerytury czy renty.
Bywa tak, że klienci składają dyspozycję zmiany danych zbyt późno, zaledwie kilka dni przed datą wypłaty emerytury lub renty. Dlatego przypominamy zanim emeryt czy rencista zdecyduje się zamknąć dotychczasowy rachunek bankowy i otworzyć nowy - powinien upewnić się, czy ZUS zdąży dokonać zmiany od najbliższej wypłaty. W przeciwnym razie jego świadczenie trafi na nieczynne konto, bank zwróci je do ZUS-u, a senior będzie musiał dłużej poczekać na wypłatę świadczenia – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Zmiana danych jest prosta i można to zrobić w kilka minut. Osoby mieszkające w Polsce zmianę danych adresowych, osobowych lub rachunku bankowego mogą złożyć na druku EZP. Formularz można złożyć osobiście w placówce ZUS-u, wysłać pocztą lub przekazać elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).