Spółka z Gdańska wygrała przetarg na remont toru nr 1 na linii kolejowej nr 29 łączącej Tłuszcz z Ostrołęką. Firma PPM-T złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę i to ona odpowiadać będzie za poprawienie jakości torowiska, w skutek czego pociągi będą mogły rozpędzić się nawet do 120 km/h.
Wyremontowany będzie tor nr 1 od 66,650 km do 75,047 km wraz z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą przejazdu kolejowo-drogowego. Teoretycznie na linii Tłuszcz - Ostrołęka pociągi mogłyby jechać nawet 120 km/h, ale stan torowiska jest słaby, co nie pozwala na rozwijanie takich prędkości. Trzeba to jednak zmienić, bo linia nr 29 stanowić będzie objazd dla remontowanej Rail Baltiki, co oznacza, że przez Ostrołękę i Tłuszcz jeździć będą pospieszne pociągi z Warszawy do Białegostoku i odwrotnie.
Prace na linii nr 29 wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, czyli spółka-córka PKP PLK. Koszt inwestycji wyniesie 8,2 mln zł brutto.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie ostrołęcka kolej przeżywa dobry czas: oprócz wspomnianej linii nr 29, remontowane są linie nr 36 (do Łap), a w planach jest duży remont linii nr 35 (w kierunku Szczytna), dzięki któremu możliwa będzie podróż pociągiem na Warmię i Mazury, w tym do lotniska Szczytno-Szymany. Wszystko też wskazuje na to, że przez Ostrołękę już w 2018 r. po raz pierwszy od wielu lat jechał będzie pociąg pospieszny. Oby to nie był koniec dobrych informacji o kolei - przeczytacie je w serwisie eOstrołęka.
Znamy wykonawcę naprawy toru linii kolejowej nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |