Urząd Miasta w Ostrołęce zmienia zasady obsługi petentów. Wymusza to nagły wzrost zachorowań na koronawirusa SARS-CoV-2 w całym kraju, w tym także w naszym mieście.
W związku ze wzrostem zachorowań na COVID-19 podjęto decyzję o zmianie organizacji pracy Urzędu Miasta Ostrołęki.
Staramy się uniknąć przejścia na prace zdalną, którą zaleca się nam Rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 21 stycznia 2022 r. Zdecydowaliśmy o wprowadzeniu do dnia 28 lutego 2022 r. obsługi mieszkańców przede wszystkim za pośrednictwem punktów podawczych z wyłączeniem spraw, gdzie obecność danej osoby jest niezbędna m.in. dowodów osobistych, aktów stanu cywilnego, praw jazdy czy dowodów rejestracyjnych. Zachęcamy do kontaktów drogą telefoniczną lub elektroniczną za pośrednictwem poczty e-mail um@um.ostroleka.pl lub platformy e-PUAP.
- czytamy w komunikacie prasowym.
Ilość osób mogących przebywać równocześnie w urzędzie będzie limitowana, kierownictwo ratusza prosi o stosowanie się do instrukcji wydawanych przez pracowników. Przypominamy również o obowiązku stosowania środków ochrony osobistej, tj. maseczki zasłaniającej usta i nos oraz dezynfekcji rąk. Powyższe działania mają zapewnić zmniejszenie liczby kontaktów między pracownikami urzędów administracji publicznej, jak również kontaktów ww. osób z interesariuszami zewnętrznymi.