Prace nad przebudową kluczowego odcinka drogi krajowej nr 53 w Ostrołęce, obejmujące ulicę Stacha Konwy, rondo Księcia Siemowita III wraz z drogami dojazdowymi oraz skrzyżowanie z ulicą Słoneczną, zostały zakończone. Oficjalny odbiór inwestycji odbył się z udziałem przedstawicieli ostrołęckiego ratusza oraz wykonawcy.
Zakres prac
- Przebudowa obejmowała szereg istotnych zmian, które znacząco wpłyną na poprawę płynności ruchu oraz bezpieczeństwa na tym odcinku. Kluczowe elementy inwestycji to:
- Zmiany w obrębie ronda Księcia Siemowita III:
- Zmniejszenie wyspy centralnej do średnicy 17 m oraz wykonanie pierścienia najazdowego o szerokości 2 m.
- Poszerzenie jezdni ronda do 10,5 m oraz poszerzenie jezdni na wylotach w kierunku ulic Stacha Konwy, Mostowej, Obozowej i Warszawskiej, aby uzyskać dwa pasy ruchu.
- Infrastruktura pieszo-rowerowa:
- Przebudowa ciągów pieszego, pieszo-rowerowego oraz drogi rowerowej, co poprawi komfort i bezpieczeństwo nie tylko kierowców, ale również pieszych i rowerzystów.
- Modernizacja skrzyżowań:
- Zwykłe skrzyżowanie 3-wlotowe przy ulicy Stacha Konwy i Słonecznej zostało przebudowane na rondo o średnicy zewnętrznej 22 m z wyspą środkową.
- Remont nawierzchni:
- Odnowiono nawierzchnię ulic Obozowej, Stacha Konwy i Warszawskiej.
- Oświetlenie uliczne:
- Zmodernizowano oświetlenie na ulicach Mostowej, Obozowej, Warszawskiej i Stacha Konwy.
Koszt inwestycji i korzyści dla mieszkańców
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 8 997 290,81 zł. Inwestycja była konieczna, by usprawnić ruch na jednym z najbardziej obciążonych odcinków Ostrołęki. Przebudowa oznacza koniec problemów związanych z ogromnymi korkami, które przez lata utrudniały życie mieszkańcom, szczególnie w godzinach szczytu.
Przedstawiciele miasta wyrazili nadzieję, że zakończenie prac przyniesie znaczącą poprawę jakości życia mieszkańców i podróżnych. Dzięki nowej infrastrukturze, zarówno ruch pojazdów, jak i korzystanie z tras pieszo-rowerowych, stanie się bardziej komfortowe i bezpieczne.
Realizacja tej inwestycji to kolejny krok w kierunku modernizacji infrastruktury drogowej w Ostrołęce, który ma na celu dostosowanie miasta do rosnących potrzeb komunikacyjnych mieszkańców i regionu.