Stowarzyszenie Kolej Beskidzka dotarło do archiwalnego dokumentu, pokazującego rentowność linii kolejowej w Polsce w 2000 roku. Badano pokrycie przewozów pasażerskich przychodami ze sprzedaży biletów. Na schemacie znalazły się dwie linie kolejowe z Ostrołęki: do Szczytna i Tłuszcza.
W 2000 roku nierentowna była linia kolejowa nr 35 łącząca Ostrołękę ze Szczytnem. Połączenia między tymi miejscowościami generowały pokrycie kosztów w wysokości poniżej 20 procent. Linia nr 29 Ostrołęka - Tłuszcz była bardziej rentowna, przychody z biletów pozwalały na pokrycie kosztów od 30 do 50 procent.
Efektem nierentowności linii nr 35 było zakończenie przewozów pasażerskich z Ostrołęki do Szczytna. Ostatni pociąg pojechał tą trasą 9 czerwca 2001 roku.
Schemat sieci kolejowej z 2000 roku oraz poziom pokrycia przewozów pasażerskich ze sprzedaży biletów. Przychody zarówno dla odc. Kraków-Zakopane jak i dla linii Żywiec-Sucha Besk. kształtowały się powyżej średniej dla całego kraju. Do tego stanu da się wrócić, to jest możliwe! pic.twitter.com/hLwRawpmWr
— Kolej Beskidzka (@KolejBeskidzka) 6 lutego 2018