Tak dobrych notowań ZUS jeszcze nie miał. Najnowszy raport CBOS „Oceny działalności instytucji publicznej” wskazuje, że 47 proc. Polaków wypowiada się pozytywnie o Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Zakład pozostawia w tyle zarówno Narodowy Fundusz Zdrowia, jak i Krajową Administrację Skarbową.
Opinia Polaków o ZUS jest także lepsza niż ta o Narodowym Banku Polskim czy Najwyższej Izbie Kontroli. Pozytywna ocena o ZUS wyrażona przez 47 proc. badanych to najlepszy wynik w historii badań CBOS, czyli od 2009 roku. Dotychczas najwyższą oceną Zakład cieszył się w badaniu z września 2017 r. ale było to o 2 punkty procentowe mniej niż w najnowszym badaniu.
Grupą, która najlepiej ocenia Zakład Ubezpieczeń Społecznych są osoby w wieku od 55 lat w górę, czyli w dużej mierze emeryci. Na wysokie noty u świadczeniobiorców niewątpliwie przeważający wpływ ma ich stały kontakt z Zakładem i profesjonalną obsługą świadczoną przez pracowników ZUS. Na pewno jednak na wzrost ocen Zakładu przełożyła się wprowadzona w Zakładzie usługa specjalnego doradcy emerytalnego.
Badanie CBOS jest kolejnym, które wskazuje na coraz lepsze zdanie o Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Pod koniec 2018 roku firma badawcza PBS zapytała Polaków o zadowolenie z obsługi w ZUS. Blisko 50 proc. badanych przez PBS uważało, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS poprawił się. 72 proc. respondentów oceniło jakość usług świadczonych przez Zakład jako dobre lub bardzo dobre. Co ważne, największy wzrost w liczbie pozytywnych ocen nastąpił w grupie przedsiębiorców. Tutaj pozytywna ocena obsługi w ZUS wyniosła 76 proc. Zdaniem aż 62,2 proc. badanych przez PBS przedsiębiorców jakość usług świadczonych w Zakładzie poszybowała w ostatnich latach do góry. Grupa, która równie pozytywnie ocenia zmiany w obsłudze klientów wprowadzone przez ZUS, to świadczeniobiorcy: emeryci, renciści (58 proc. ocen pozytywnych).
Zdaniem aż 84 proc. respondentów na docenienie zasługują usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów. Aż 87 proc. badanych przez PBS wysoko ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników sal obsługi, 84 proc. – czas poświęcony na obsługę, a 83 proc. – skuteczność załatwienia sprawy. Najwyższe oceny jakości bezpośredniej obsługi w swoich placówkach ZUS odnotował w grupach świadczeniobiorców (88 proc.) i lekarzy (89 proc.).
Wzrost notowań dla ZUS
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |