W Olszewie-Borkach ok. godz. 15:00 doszło do wypadku. Zdarzenie miało miejsce przy ul. 3 Maja.
Z ustaleń policji wynika, że 18-letni mieszkaniec powiatu ostrołęckiego, kierujący mazdą, jadąc ul. Długosza, nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu kierującej Fiatem 45-letniej mieszkance powiatu ostrołęckiego.
- W wyniku zdarzenia sprawca doznał obrażeń i został zabrany do szpitala. Kierująca Fiatem została przebadana na miejscu, nie doznała obrażeń - informuje nadkom. Tomasz Żerański z ostrołęckiej policji.
Kierującemu Mazdą zatrzymano prawo jazdy za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
~Prawko w chipsach?, 16:25 23-10-2024, 100%
Dlatego nie można takich małych aut kupować ciekawe jakby wyglądała mazda po zderzeniu z dużym suvem i czy sprawca by przeżył:-) kto ma wiedzieć ten wie prawo jazdyy w chipsach marki lays lub cheetos
~prawda o ukrainie, 16:26 23-10-2024, 100%
daliśmy ukraincom kilkaset czołgów i kilka tysięcy innego sprzetu za kilkanascie miliardów złotych , podczas gdy niemcy zastanawiali się czy wysyłać kaski ? a amerykanie proponowali zełenskiemu podwózke.
Pytam i co z tego otrzymaliśmy ? Polska nie jest aktualnie partnerem pierwszego wyboru dla Ukrainy, a nasz wpływ na politykę Zachodu wobec Ukrainy maleje. , żełeński woli niemca i francuza i to im proponuje kontrakty na produkcje zbrojeniową i odbudowe nacjonalistycznej ukrainy. A nam nawet nie chce pokazać tajnych załaczników do swojego życzeniowego planu.
Pytam , kiedy w koncu nasi mali politycy z pisu i platformy wyciągną wnioski ze swoich błędów ?
~S, 16:53 23-10-2024, 100%
@~prawda o ukrainie
Naukę jazdy powinni odbyć instruktorzy jazdy
~noooo kasujta to nie praw, 16:53 23-10-2024, 50%
@~prawda o ukrainie
powiedz to yuskowi dran folzdojcz co robiiiiiiiiii 100kon to przywrocenie ezbekom przywilejow za palowanie i morderstwa a emerytom po 1tys mniej zajkosil dran
~prawdziwy polak, 17:17 23-10-2024, -
@~prawda o ukrainie
ja nie dalem nie daje i nie dam ani grosza z własnej woli na pomoc ukrainie
wystarczy ze z podatków idzie na to wszystko na nich wiec defacto jestem i tak okradany
wiec tyle mam do powiedzenia
mój dziadek mawiał jak świat światem nigdy polak dla ukrainca nie bedzie bratem
nie spoczywa w spokoju moj dziadzius a poki zyl to powiedział mi to i owo o tak zwancych braciach ze wschodu
wlos sie na glowie zjerzył
~warto wiedziec, 17:29 23-10-2024, -
W Polsce
2019 – zgłoszono 30 288 wypadków drogowych. Nastąpił spadek liczby wypadków w porównaniu z 2018 – mniej o 1386 wypadków (-4,4%). W wyniku wypadków drogowych 2909 osób poniosło śmierć, rannych zostało 35 477 osób, w tym ciężko 10 633[7];
2018 – wydarzyło się 31 674 wypadków drogowych w wyniku których śmierć poniosło 2862 osób a rannych zostało 37 359 osób. Oznacza to spadek liczby wypadków o 3,3%, wzrost liczby ofiar śmiertelnych o 1,1% i spadek liczby rannych o ponad 5,3% względem roku 2017[8];
2017 – miało miejsce 32 760 wypadków, 2831 ofiar śmiertelnych, 39 466 rannych[7].
Jeszcze w 2009 liczba zabitych w wypadkach drogowych przekraczała 5 tys. osób, a w 2010 – 4 tys.[9].
W Polsce na 100 000 mieszkańców przypada 7,2 ofiary wypadków drogowych rocznie, przy czym średnia w Unii Europejskiej wynosi około 5[10].
W roku 2007 młodzi ludzie, w wieku 18-24 lat, spowodowali ponad 7 tys. wypadków samochodowych, w których zginęło 860 osób, a motocykliści – 337, w których było 64 ofiar śmiertelnych. Według danych GUS-u oraz prof. Krystyny Iglickiej czterokrotnie większa umieralność mężczyzn w wieku od 20 do 24 lat, w stosunku do umieralności kobiet w tym samym przedziale wiekowym, jest spowodowana głównie przez śmiertelne wypadki drogowe w Polsce[11].
Najczęstsze przyczyny wypadków drogowych to niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego oraz prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu. Uczestnicy ruchu znajdujący się pod wpływem alkoholu byli w 2012 roku sprawcami 4467 wypadków (12,1% wszystkich wypadków drogowych w Polsce), w wyniku których śmierć poniosło 584 osób[12]. Nie bez znaczenia jest również zły stan techniczny dróg, ciągle zwiększająca się liczba pojazdów oraz niedostosowanie infrastruktury drogowej do potrzeb.
Spośród ponad 2,9 tysięcy ofiar wypadków drogowych w 2018 roku ok. 19% to piesi, a wraz z rowerzystami wypadki z udziałem niechronionych użytkowników dróg wynoszą około 40% wszystkich wypadków drogowych[8]. Połowa wypadków ma miejsce po zmierzchu[13]. Ponad 84% pieszych zabitych w wypadkach w województwie mazowieckim w 2011 poniosło śmierć po zmierzchu[14]. W I połowie 2011 w godzinach od 14:00 do 19:00 doszło do ponad 40% wypadków[15].
Analizy Banku Światowego z 2009. roku wykazały, że wypadki drogowe w Polsce przyczyniają się nie tylko do olbrzymich szkód społecznych, ale również powodują kolosalne koszty ekonomiczne. Zdaniem ekspertów tej organizacji całkowite koszty bezpośrednie i pośrednie (utrata produktywności, transfery socjalne) wypadków drogowych wynoszą 10 miliardów dolarów, co stanowi ok. 1,5% rocznego PKB Polski[16].
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.