W Szkole Podstawowej nr 10 w Ostrołęce odbył się cykl niezwykle nowatorskich zajęć informatycznych, prowadzonych przez nauczycielki Annę Kowalczyk, Joannę Karwel, Magdalenę Pychotkę oraz Małgorzatę Żebrowską. Panie te, wyróżnione w konkursie „Innowacyjna nauka – nowoczesne technologie w służbie nauki”, zaprezentowały uczniom fascynujący świat nowoczesnych technologii.
Pierwszy etap zajęć skupił się na programowaniu przy użyciu ozobotów. Te małe, ale inteligentne roboty pozwoliły dzieciom na naukę podstaw programowania w sposób intuicyjny i zabawny. Uczniowie, pod czujnym okiem nauczycielek, tworzyli trasy i programy, które ozoboty musiały realizować, co rozwijało ich logiczne myślenie oraz umiejętności analityczne.
Następnie uczestnicy zajęć mieli okazję pracować z robotami Photon. Te interaktywne urządzenia, zaprojektowane specjalnie z myślą o edukacji, pozwoliły uczniom na bardziej zaawansowane eksperymenty z programowaniem. Dzięki różnorodnym czujnikom i funkcjom, roboty Photon stały się doskonałym narzędziem do nauki poprzez zabawę, motywując uczniów do dalszego zgłębiania tajników informatyki.
Kolejny segment zajęć wprowadził uczniów w świat dronów Tello EDU. Dzięki nim dzieci mogły nie tylko dowiedzieć się, jak działa dron, ale także nauczyć się go programować i sterować nim. Zajęcia z dronami były nie tylko fascynującą przygodą, ale również doskonałą lekcją precyzji, cierpliwości i koordynacji ruchowej.
Ostatnia część cyklu zajęć obejmowała wykorzystanie okularów VR. Dzięki wirtualnej rzeczywistości uczniowie mogli przenieść się w różne zakątki świata, zwiedzać niedostępne miejsca czy nawet eksplorować przestrzeń kosmiczną. Te zajęcia nie tylko dostarczyły niezapomnianych wrażeń, ale również pokazały, jak VR może być wykorzystane w edukacji do pogłębiania wiedzy i rozwijania wyobraźni.
Cały cykl zajęć prowadzony przez Annę Kowalczyk, Joannę Karwel, Magdalenę Pychotkę oraz Małgorzatę Żebrowską spotkał się z ogromnym entuzjazmem uczniów oraz uznaniem ze strony rodziców i dyrekcji szkoły. Dzięki wygranej w konkursie „Innowacyjna nauka – nowoczesne technologie w służbie nauki” panie te mogły nie tylko wzbogacić program edukacyjny szkoły, ale również zainspirować młodych ludzi do odkrywania pasji do nauki i technologii.
Przeprowadzone zajęcia były doskonałym przykładem na to, jak nowoczesne technologie mogą być efektywnie wykorzystywane w procesie edukacji, przygotowując uczniów do wyzwań przyszłości w dynamicznie zmieniającym się świecie.