Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel zapowiedział, że wkrótce zostanie podpisana umowa na modernizację linii kolejowej nr 35 z Ostrołęki do Chorzel. Plusy z tej inwestycji postawione zostaną nie tylko w naszym mieście. Zabiegają o to również samorządowcy z Przasnysza czy Szczytna.
O tym, że modernizacja linii kolejowej nr 35 jest coraz bliżej realizacji, pisaliśmy już w naszym serwisie. O inwestycję mocno zabiega m.in. starosta przasnyski.
- Dostałem zapewnienie od wicemarszałka Marcina Kuchcińskiego, że ten punkt stanie na zarządzie naszego sejmiku. Temat jest istotny z kilku powodów. Po pierwsze nowy kolejowy szlak może wpłynąć na liczbę osób korzystających z naszego lotniska w Szymanach. To może przełożyć się na finanse spółki. Po drugie Szczytno może zostać skomunikowane ze stolicą już nie tylko przez Olsztyn, ale też przez Ostrołękę. I mam tu na myśli nie tylko komunikację osobową, ale też towarową. Powinniśmy wykorzystać tę szansę - mówi szczycieński radny sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego Henryk Żuchowski, cytowany przez "Tygodnik Szczytno".
Okazuje się, że wkrótce modernizacja linii kolejowej Ostrołęka - Chorzele ma w końcu ruszyć. Wykonawcą będzie PPM-T z grupy PKP PLK, który zaoferował w aukcji elektrofonicznej 387 mln zł brutto. Jak poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, podpisanie trzech najbliższych umów (w tym tej na modernizację linii Ostrołęka - Chorzele) spowoduje, że suma kontraktów kolejowych w realizacji Krajowego Programu Kolejowego przekroczy 40 miliardów złotych, a wliczając inwestycje zakończone i rozliczone, będzie to 50 miliardów złotych.
Linia kolejowa nr 35 Ostrołęka – Szczytno to niezelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa o długości 92,460 km. Została wyłączona z eksploatacji w przewozach pasażerskich 9 czerwca 2001 r. W 2010 roku przeznaczona była przez zarządcę do rozbiórki na odcinku Ostrołęka–Wielbark, jednak ostatecznie udało się ją zachować. Teraz czas, by dokonać gruntownej rewitalizacji.
Podpisanie umowy z #RPO #Mazowsze na #LK35 #Ostrołęka-Chorzele to jedna z ostatnich umów, które można skończyć do 2023. Czas realizacji 33 mies. - to maj '22 (kilka mies. trwa rozliczanie z @RegioPoland). Oficjalne manko #KPK w 23r. to bez opóźnień inwestycji prognoza ~20 mld zł. https://t.co/owaR1kJbn0
— CZT (@CztOrg) July 23, 2019