Radny województwa mazowieckiego Marcin Grabowski otrzymał odpowiedź na zapytanie w sprawie kolei na Mazowszu, a konkretnie - pociągów kursujących między Ostrołęką a Warszawą. Czy czekają nas lepsze czasy?
Radny Marcin Grabowski zwrócił się do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika z zapytaniem w sprawie zwiększenia ilości bezpośrednich pociągów z Ostrołęki do Warszawy oraz obniżenia cen biletów.
Informowaliśmy o tym w naszym serwisie.
- Polepszanie oferty przewozowej, w tym zwiększenie ilości bezpośrednich pociągów na trasie Warszawa Wileńska/Zachodnia – Ostrołęka wiąże się z koniecznością zaangażowania większej ilości taboru obsługującego linię nr 29. Bezpośrednie połączenia Warszawy z Ostrołęką muszą być realizowane w zestawieniu co najmniej 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych, tak aby obsługiwać przede wszystkim ruch pasażerów generowany na odcinku Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna. Badania frekwencji prowadzone cyklicznie przez Koleje Mazowieckie wskazują, że w pociągach kursujących na linii nr 29 frekwencja jest na średnim poziomie ok. 30 osób w pociągu (w pociągach kursujących w porze porannej lub popołudniowej frekwencja wynosi do 100 osób). Taki poziom zapełnienia pociągów powoduje, że do obsługi większości połączeń w relacji Tłuszcz – Ostrołęka zadysponowane są pojazdy niskopojemnościowe (jednoczłonowe autobusy szynowe typu VT627) - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego Grabowskiego.
Jak zauważono w odpowiedzi, linia kolejowa nr 29 to linia o długości 75 km, jednotorowa (wyposażona w tzw. mijanki), zelektryfikowana wymagająca nakładów inwestycyjnych na poprawę paramentów technicznych zwiększających przepustowość oraz podnoszących prędkość przejazdu. Średni czas przejazdu (bez konieczności postoju na mijankach celem przepuszczenia pociągu jadącego z naprzeciwka) wynosi ok. 75 minut.
- Poprawę sytuacji przewozowej mieszkańców Ostrołęki w tym zwiększenie ilości bezpośrednich pociągów z Warszawą upatrujemy w modernizacji linii kolejowej nr 29 (linia zarządzana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., natomiast modernizacja planowana jest w ramach tzw. komponentu kolejowego – projektu „szprychy” łączącej Północno – Wschodnią część Polski z Centralnym Portem Komunikacyjnym), w tym dobudowy (przynajmniej na odcinku Tłuszcz – Wyszków) dodatkowego toru umożliwiającego sprawne prowadzenie ruchu kolejowego. Odnośnie obniżenia cen biletów i wprowadzenia oferty specjalnej dla pasażerów podróżujących w relacji Ostrołęka – Wyszków – Warszawa Wileńska/Śródmieście informuję, że Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” znajduje się na etapie audytu własnych ofert specjalnych, celem którego jest optymalizacja produktu (zmiana obowiązujących/wprowadzenie nowych) dostosowanego do zróżnicowanych potrzeb klientów - zakończono.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.