Przedsiębiorcy posiadający licencje na przewóz osób wydane przez Prezydenta Miasta Ostrołęki przed dniem 17 września 2023 r. muszą przedłożyć do Urzędu Miasta Ostrołęki nowe dokumenty. W przeciwnym razie ich licencje utracą ważność.
W związku ze zmianą ustawy o transporcie drogowym (art. 2, 14, 15 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw - Dz. U. z 2023 r., poz. 1123) przedsiębiorcy posiadający licencje wydane przez Prezydenta Miasta Ostrołęki przed dniem 17 września 2023 r. na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób:
- samochodem osobowym,
- pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
- taksówką,
są zobowiązani w terminie do dnia 31 marca 2024 r. przedłożyć tut. organowi dokumenty, dotyczące przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewóz drogowy, zatrudnionych kierowców oraz osób niezatrudnionych przez przedsiębiorcę, lecz wykonujących osobiście przewóz na jego rzecz. Wymagane dokumenty:
- zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jego złożeniem,
- orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy i brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
- orzeczenie psychologiczne stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
- prawo jazdy.
Dokumenty te należy przedłożyć w Urzędzie Miasta Ostrołęki Wydział Działalności Gospodarczej Plac gen. J. Bema 7A, tel. 29 7646811 wew. 228 lub 338.
UWAGA: W przypadku niedostarczenia przez przedsiębiorców wymienionych dokumentów w określonym terminie ich licencje utracą ważność z dniem 1 lipca 2024 r.