2 lipca w Sejmie obradował Parlamentarny Zespół ds. Budowy Kolei w ramach Siatki Połączeń z Centralnym Portem Komunikacyjnym Warszawa-Ostrołęka-Łomża-Kolno-Pisz-Orzysz-Giżycko, tzw. Kolei Warszawsko-Mazurskiej przez Łomżę. Dowiedzieliśmy się, że jednym z priorytetowych odcinków na tej trasie będzie odcinek Ostrołęka - Łomża.
Podczas obrad zespołu przypomniano, że dzięki rozbudowie elektrowni Ostrołęka powstał pomysł rozbudowy trasy Tłuszcz - Ostrołęka do dwutorowego i w pełni zelektryfikowanego szlaku. Ta część ma być dostosowana do prędkości 160 kilometrów na godzinę. Podobne parametry ma mieć budowany od podstaw fragment Ostrołęka - Łomża i dalej przez Kolno do Giżycka.
Jak postępują prace nad nową linią kolejową, która ma połączyć Warszawę i #CPK z Ostrołęką, Łomżą i Mazurami? Relacja z ubiegłotygodniowego posiedzenia zespołu parlamentarnego ws. szprychy nr 3 https://t.co/9wuYSOJX76 | #PolskaNaDobrychTorach pic.twitter.com/JDbY6FRZUU
— Centralny Port Komunikacyjny (@STH_Poland) 8 lipca 2019
W skład zespołu parlamentarnego wchodzą posłowie PiS: Lech Kołakowski - przewodniczący, Arkadiusz Czartoryski - wiceprzewodniczący, Jerzy Małecki - wiceprzewodniczący i Robert Kołakowski - członek.
Obrady z 2 lipca można obejrzeć tutaj.