Wydział Uprawnień Komunikacyjnych w ostrołęckim Urzędzie Miasta miał co robić w maju 2021 roku. W podsumowaniu znalazły się m.in. informacje o wydanych dowodach rejestracyjnych, skierowaniach na badania lekarskie czy zatrzymaniu prawa jazdy.
Dokonano 216 zmian w dowodach rejestracyjnych (dopisanie/wykreślenie adnotacji tj. hak, gaz, VAT, CIT, PIT, L, taxi, zmiana adresu właściciela, zmiana rodzaju pojazdu, danych technicznych), 36 rejestracji warunkowych.
Przyjęto 514 zawiadomień o zbyciu/nabyciu pojazdu. Wszczęto 30 postępowań administracyjnych w sprawie naruszenia obowiązku zgłoszenia zbycia/ nabycia pojazdu w terminie 30 dni od dnia jego zakupu. Wydanych zostało 30 decyzji administracyjnych o nałożeniu kary pieniężnej w sprawie naruszenia obowiązku zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu w terminie 30 dni od dnia jego zakupu.
Sporządzono 44 pisma (współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w zakresie rejestracji i oznaczania pojazdów). Wysłano 251 zawiadomienia o przerejestrowaniu pojazdu. Potwierdzono 290 danych pojazdów, które zostały przerejestrowane do innych starostw.
Wydano:
- 528 decyzji o rejestracji czasowej pojazdów z urzędu, 611 decyzji stałych rejestracji pojazdów,
- 52 decyzje o wyrejestrowaniu pojazdów z urzędu oraz na wniosek, z powodu przekazania pojazdów do stacji demontażu, wywozu pojazdu z kraju, kradzieży pojazdu,
- 519 tablic rejestracyjnych,
- 534 dowody rejestracyjne (w wyniku rejestracji pojazdu, wymian oraz wtórniki),
- 186 kart pojazdu wraz z wtórnikami,
- 7 decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami,
- 14 decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,,
- 4 decyzje o skierowaniu na badanie lekarskie,
- 4 decyzje o skierowaniu na badanie psychologiczne,
- 4 decyzje na kurs reedukacyjny,
- 1 decyzję o przedłużeniu zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym.
Wysłano 112 wezwań w sprawie zwrotu tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego w związku z upływem 30 dni od dokonania czasowej rejestracji pojazdu. Otrzymano 52 zaświadczenia od przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub prowadzącego punkt zbierania pojazdów o przyjęciu pojazdu do demontażu w celu jego wyrejestrowania. Wszczęto 17 postępowań w sprawie wyrejestrowania pojazdu z urzędu z uwagi na ich demontaż. Dokonano 23 wpisy w prawach jazdy potwierdzające odbycie kwalifikacji zawodowej (dotyczy kierowców wykonujących przewozy drogowe).
Wysłano 15 żądań akt kierowcy. Przekazano 6 akt kierowców do innego urzędu. Przywrócono 13 uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyny cofnięcia. Wydano 51 dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (w tym wtórniki). Cofnięto 4 uprawnienia do kierowania pojazdami. Zatrzymano 22 prawa jazdy.
Dokonano 41 zawiadomień o wszczęciu postepowania administracyjnego w sprawie (cofnięcia uprawnień do kierowania pojazdami, zatrzymania prawa jazdy, skierowania na badanie lekarskie, psychologiczne, na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, kurs reedukacyjny).16. Utworzono 99 Profili Kandydata na kierowcę. Wprowadzono 6 zakazów kierowania pojazdem. Sporządzono 29 pism o udostępnianiu danych w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami.