Prace na linii kolejowej Ostrołęka - Chorzele są kontynuowane. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję wartą ok. 347 mln złotych. Od początku rozkładu jazdy 2023/24 mają pojawić się na tej trasie pociągi pasażerskie. Ale na razie tylko do Chorzel.
Gotowe są perony w Ostrołęce, Parciakach i Raszujce. Na pozostałych stacjach i przystankach - praca wciąż wre. Budowlańcy robią wszystko, by linia prezentowała się jak najbardziej efektownie.
Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Od początku rozkładu jazdy 2023/24 mają pojawić się pociągi pasażerskie. Nieoficjalnie mówi się nawet o 8 parach pociągów kursujących po linii nr 35.
Niestety, na razie tylko do Chorzel. Z pewnością przydałoby się wydłużenie tej relacji do Szczytna, a nawet dalej - do Olsztyna, lecz potrzebne są do tego remonty na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, a także porozumienie obu województw dotyczące wspólnych przejazdów.
Ostatni pociąg na tej linii pojechał 9 czerwca 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut.
Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzel przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.