Kierowcy korzystający z elektronicznego systemu poboru opłat mogą mieć dostęp do swojego konta w swoim smartfonie. Specjalna aplikacja mobilna umożliwi sprawdzenie salda czy doładowanie konta na urządzeniach z systemem Android oraz iOS.
– Poprzez aplikację udostępniliśmy podstawowe funkcjonalności z punktu widzenia użytkownika. Po pierwsze, zyskuje on możliwość sprawdzenia w dowolnym momencie salda umowy, po drugie, możliwość doładowania konta dostępnymi metodami płatności w systemie viaTOLL. Po trzecie, może także sprawdzić trasę do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta – to się dzieje dynamicznie, np. w drodze – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Katarzyna Bołtowicz, kierownik działu obsługi klienta w Kapsch Telematic Services.
Dzięki aplikacji kierowcy zyskają dostęp do informacji o stanie konta również w systemie viaAUTO, przeznaczonym dla samochodów osobowych.
– Kierowcy mogą sprawdzić stan konta viaTOLL poprzez telefoniczne centrum obsługi klienta, poprzez panel samoobsługowy na stronie www.viatoll.pl, a także poprzez bezpośredni kontakt z personelem na stacjach paliw i w innych Miejscach Obsługi Klienta – mówi Bołtowicz.
Jak podkreślają przedstawiciele operatora, uruchomienie aplikacji to reakcja na potrzeby użytkowników. KTS wspólnie z GDDKiA bada opinie kierowców na temat m.in. preferowanych form płatności czy form komunikowania się. Badania pokazały również szerokie wykorzystanie przez kierowców oraz firmy transportowe urządzeń mobilnych.
– Wiosną tego roku, reagując na informacje, które spływały do nas z rynku, wprowadziliśmy we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad możliwość sprawdzania salda za pomocą SMS-a – mówi Katarzyna Bołtowicz.
Użytkownicy viaTOLL mogą korzystać z bezpłatnej aplikacji mobilnej do zarządzania kontem w systemie od 18 listopada. Oprogramowanie jest dostępne dla urządzeń z systemem operacyjnym Android (min. wersja 2.3) oraz iOS (min. 7.0). Trwają prace nad wersją dla urządzeń z Windowsem. Z aplikacji można korzystać zarówno na tabletach, jak i smartfonach, ponieważ automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu.
Kapsch Telematic Services zapewnia, że aplikacja spełnia najwyższe standardy bankowe w kwestiach bezpieczeństwa. Szereg funkcjonalności, w które została wyposażona, zapewnia ochronę zarówno danych osobowych, jak i samych transakcji.
– Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej systemu viaTOLL było jedną z podstawowych kwestii, na którą zwracaliśmy uwagę od momentu jej projektowania. Spełnia ona w pełni standardy systemów bankowych, aplikacji mobilnych bankowych, zabezpieczona jest certyfikatem SSL – wyjaśnia przedstawicielka KTS.
Elektroniczny system poboru opłat – obowiązkowy dla samochodów powyżej 3,5 ton – działa na polskich drogach ponad 50 miesięcy. Od lipca 2011 roku do października br. do Krajowego Funduszu Drogowego wpłynęło ponad 5 mld zł z tytułu opłat za drogi. viaTOLL obejmuje ponad 3,1 tys. km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad. Dla aut osobowych przeznaczony jest system viaAUTO – kierowcy mogą za jego pomocą opłacać przejazdy płatnymi autostradami, dzięki czemu unikają postojów na bramkach.
viaTOLL dostępny także na urządzeniach mobilnych
Zobacz również
Przychody z systemu viaTOLL przekroczyły już 4,15 mld zł i co roku rosną
Likwidacja bramek zwiększyłaby liczbę kierowców korzystających z autostrad
Rekordowe wpływy z płatnych dróg w sierpniu. Przybywa samochodów osobowych z urządzeniami viaAUTO
Sejm pracuje nad zmianami w viaTOLL. Będą ułatwienia dla kierowców
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |