O tym jak wykreować markę miejsca, zarządzać nią i ją pobudzać dyskutowali uczestnicy, organizowanego przez samorząd województwa, V Kongresu Promocji Mazowsza.
Dobre praktyki
Kongres to coraz lepiej rozpoznawalne spotkanie branży promocyjnej, zainicjowane w 2011 r. Pomysł jego organizacji zrodził się z chęci zbudowania trwałej platformy wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy specjalistami zajmującymi się marketingiem terytorialnym, a przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego.
– W dzisiejszych czasach nie wystarcza już tylko nadążać za trendami, należy je kreować. Dlatego też uważam, że podejmowane przez nas inicjatywy, których ideą jest dzielenie się wiedzą na temat nowoczesnych metod marketingu czy zarządzania zasługują na szczególną uwagę – podkreślił członek zarządu województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk.
Optymalny wizerunek
Stworzenie niepowtarzalnego wizerunku gminy jest wyzwaniem dla lokalnych samorządów. Silna marka miejsca warunkuje bowiem sukces na wielu płaszczyznach. Wpływa nie tylko na atrakcyjność turystyczną i inwestycyjną okolicy, ale przekłada się również na satysfakcję mieszkańców.
Współcześnie chcąc się wyróżnić na tle innych, trzeba sięgać po nowoczesne narzędzia marketingowe. Nie wystarcza podejmowanie doraźnych akcji promocyjnych – coraz częściej jednostki samorządu terytorialnego zaczynają traktować marketing jako kompleksowe, spójne działanie. Zbudowanie silnej marki miejsca – gminy, miasta, powiatu czy regionu ma kluczowe znaczenie dla skutecznej promocji.
Podczas kongresu wręczono Certyfikat za Najlepszy Produkt Turystyczny Mazowsza 2015 dla „Air Show Radom” oraz projektu „Zielone Świątki na Urzeczu”.
V Kongres Promocji Mazowsza
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |