Od października 2021 r. w SP nr 4 realizowany jest autorski projekt edukacyjny „Uczymy się i bawimy”, którego celem jest innowacyjne i kreatywne podejście nauczycieli do rozwijania podstawowych umiejętności edukacyjnych i społecznych u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uczestniczący w nim uczniowie poprzez zabawę nie tylko opanują nowe wiadomości, ale również rozwiną umiejętności społeczne, komunikację funkcjonalną, szeroko rozumianą samodzielność i niezależność życiową. Nauczą się kreatywnie spędzać czasu wolny, będą dostrzegać potrzeby innych osób. Wzrośnie ich świadomość ekologiczna i prozdrowotna. Poznają obowiązujące zasady i normy społeczne.
Projekt "Uczymy się i bawimy" uwzględnia treści podstawy programowej kształcenia ogólnego, podstawy programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, jak również kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022.
Zgłoszone placówki realizują co najmniej jedno z trzech zadań zaproponowanych w danym miesiącu przez koordynatorów projektu. Dzięki temu poszczególni nauczyciele mogą dostosować działania do potrzeb i możliwości swoich uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Realizacja zadań publikowana jest na bieżąco w projektowej grupie na Facebooku, a podsumowania działań w internetowym dwumiesięczniku “Neuroróżnorodni”.
Projekt realizują 22 placówki szkolnictwa specjalnego na wszystkich szczeblach edukacji z całego kraju, m.in. z Krakowa, Tczewa, Pułtuska, Mrowli, Zgierza, Białegostoku, Kielc, Skierniewic, Węgoja i Ostrołęki. Łącznie to ok. 590 dzieci. Autorami projektu są nauczyciele SP nr 4 w Ostrołęce: Agnieszka Baczewska, Grażyna Grouz, Ewa Mierzejewska, Ewa Sulej.