Tak można w skrócie podsumować projekt, który był realizowany w sześciu ostrołęckich szkołach podstawowych. Jego zakończenie było przyczynkiem do dzisiejszego zapoznania z jego efektami zarówno biorących w nim udział, jak i sprawujących nadzór. - czytamy na stronie Urzędu Miasta Ostrołęki
Warto przypomnieć, że w projekcie uczestniczyło 540 uczniów z klas I-III. Jego budżet wyniósł ogółem 514.546,97 zł, z czego 108.000 zł przeznaczone zostało na zajęcia dodatkowe, a 406.546,97 zł na doposażenie bazy dydaktycznej w szkołach. Za osiągnięte efekty i zaangażowanie dziękował nauczycielom prowadzącym i biorącym w projekcie prezydent Janusz Kotowski. Zapewnił też obecne na spotkaniu dzieci, które były bezpośrednim beneficjentem programu, że każda dodatkowa godzina pracy spędzona z nimi przez pedagogów, była godziną przynoszącą konkretną wiedzę lub efekty rehabilitacyjne. A przede wszystkim godziną nauczycielskiej opieki nad najbardziej jej potrzebującymi.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I–III szkół podstawowych” – był to projekt systemowy skierowany do uczniów klas I-III szkół podstawowych, realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego oraz Komisją Europejską. Na jego realizację udało się ostrołęckiemu samorządowi pozyskać ponad pół miliona złotych unijnej dotacji.
W ramach projektu szkoły otrzymały wsparcie na:
a) Zajęcia dodatkowe wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I–III szkół podstawowych, a w szczególności:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
- gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy,
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapię, muzykoterapię czy dogoterapię) dla dzieci niepełnosprawnych,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).
W projekcie uczestniczyły dzieci ze szkół podstawowych nr 2, 3, 4, 5, 6 i 10.
źródło: ostroleka.pl
Uczniowie zadowoleni, szkoły doposażone, czas dobrze przepracowany
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |