Lekcje wychowania fizycznego w szkołach to ważny element edukacji, który ma na celu zapewnienie uczniom odpowiedniej dawki ruchu i dbałość o ich kondycję fizyczną. Często jednak po zakończeniu zajęć uczniowie nie korzystają z pryszniców, co może prowadzić do problemów z higieną. Kolejny raz alarmuje o tym ostrołęcki sanepid.
Wychowanie fizyczne. Sytuacja się poprawia, ale...
Zajęcia wychowania fizycznego są istotnym elementem dbałości o zdrowie dzieci i młodzieży szkolnej, dlatego ważne jest zapewnienie uczniom dobrych warunków do aktywności fizycznej. Jak ta kwestia wygląda w Ostrołęce?
- Zaplecze sportowe szkół poprawia się, jednak w dalszym ciągu nie wszystkie szkoły (szczególnie niepubliczne) zapewniają uczniom właściwe warunki do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego. Nadal w 4 szkołach podstawowych niezależnie od posiadanej infrastruktury, zajęcia wychowania fizycznego, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, prowadzone są na korytarzach szkolnych. Niektóre szkoły, zarówno te, które nie posiadają własnej bazy do wychowania fizycznego (szkoły niepubliczne) jak i te, których baza jest niewystarczająca, korzystają z infrastruktury do prowadzenia zajęć w-f poza placówką. Najbardziej popularne jest korzystanie z basenu oraz hali sportowej - informuje sanepid w swoim najnowszym raporcie.
Uczniowie nie myją się po WF-ie
Podczas kontroli bloków sportowych szczególną uwagę zwrócono również na problem niewykorzystywania natrysków po planowych zajęciach wychowania fizycznego. Ten problem występował już w poprzednich latach i wciąż niewiele się z tym zmienia.
- Uczniowie nie wykorzystywali urządzeń natryskowych w żadnej ze skontrolowanych szkół po obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego, natryski sporadycznie używane były tylko po dodatkowych zajęciach sportowych - poinformował sanepid, dodając:
Problemem pozostaje utrzymanie higieny po zajęciach z wychowania fizycznego. Pomimo zapewnienia coraz to lepszych warunków dzieci i młodzież nie korzystają z urządzeń natryskowych po zajęciach z wychowania fizycznego włączonych do planów lekcji.