eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Uczniowie II LO wyróżnieni w Olimpiadzie Wiedzy Szkoły Promocji Zdrowia "Depresja – nie jesteś sam, porozmawiajmy" [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 480
Olimpiada Wiedzy obejmowała dwie kategorie: test wiedzy i spot filmowy, fot. Michał SłabyOlimpiada Wiedzy obejmowała dwie kategorie: test wiedzy i spot filmowy, fot. Michał Słaby
REKLAMA

Depresja – nie jesteś sam, porozmawiajmy. Pod takim hasłem odbywała się tegoroczna Olimpiada Wiedzy Szkoły Promocji Zdrowia – II edycja. W zmaganiach udział wzięli uczniowie z 6 mazowieckich szkół.

– Depresja nie jest problemem dotyczącym jedynie dorosłych podkreśla marszałek Adam Struzik. – Jej objawy pojawić mogą się już u bardzo małych, nawet kilkuletnich dzieci, z tą jednak różnicą, że chorobowe obniżenie nastroju jest u najmłodszych bardzo trudne do zdiagnozowania, nie tylko ze względu na nieco odmienny obraz choroby, ale również z powodu trudności w nazywaniu i sygnalizowaniu złożonych uczuć i emocji w tak młodym wieku.

Organizatorem olimpiady wiedzy – zorganizowanej pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego – jest Samorząd Województwa Mazowieckiego we współpracy z Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym w Płocku. W imieniu Zarządu Województwa Mazowieckiego nagrody przekazała Marzena Cendrowska zastępca dyrektora Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej oraz dr Adam Wójcik z Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Drewnica Sp. z o.o.

Ważna jest edukacja

Olimpiada Wiedzy obejmowała dwie kategorie: test wiedzy i spot filmowy. Ze względu na sytuację epidemiologiczną uczniowie pisali test on-line.

W kategorii test wiedzy do eliminacji międzyszkolnych przystąpili uczniowie, którzy w eliminacjach klasowych uzyskali najlepszy wynik w teście na temat profilaktyki depresji i edukacji zdrowotnej dotyczącej rozpowszechniania postaw prozdrowotnych w obszarze zdrowia psychicznego. Komisja konkursowa, na czele ze specjalistą z zakresu zdrowia psychicznego dr Adamem Wójcikiem z Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Drewnica Sp. z o.o., wyłoniła 6 finalistów ze szkół:

  • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Długojęzycznymi im. Marii Dąbrowskiej w Płocku,
  • XL Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Warszawie,
  • II Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Ostrołęce,
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie,
  • II Liceum Ogólnokształcące im. św. Królowej Jadwigi w Siedlcach,
  • I liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Radomiu.

– Edukacja zdrowotna jest ważnym zagadnieniem dla każdego, zwłaszcza dla młodego człowieka. Przekazywanie treści prozdrowotnych osobom młodym, kształtuje ich przekonanie o możliwości wpływania na własne zdrowie, a także na zdrowie innych poprzez podejmowanie odpowiednich decyzji. Gratulujemy wiedzy, która pozwoliła na osiągnięcie tak wysokich wyników w teście. Jesteśmy pod wrażeniem wiedzy jaką młodzież posiada na temat profilaktyki depresji – zaznaczyła członek zarządu Elżbieta Lanc.

Kreatywni filmowcy

– Spoty przygotowane przez młodzież są pomysłowe i kreatywne. Historie w nich opowiedziane wciągają widza i zawierają elementy dobrego kina tzn. przedstawiają bohatera, który ma cel, obserwujemy jego przemianę, a finał wzbudza w odbiorcy emocje i refleksję – podkreśliła dyrektor Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej Agnieszka Gonczaryk.

W kategorii spot filmowy zadaniem uczniów było stworzenie projektu filmowego, który odnosił się do hasła tegorocznej olimpiady. Przy produkcji filmu mogły być wykorzystane niestandardowe ujęcia i kadry, nowoczesne techniki filmowe, a także ujęcia z drona.

Spośród nadesłanych prac komisja wyłoniła 6 finalistów ze szkół:

  • II Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Ostrołęce,
  • XL Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Warszawie,
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Radomiu,
  • II Liceum Ogólnokształcące im. św. Królowej Jadwigi w Siedlcach,
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie,
  • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Dąbrowskiej w Płocku.

Prace oceniane były pod kątem konstrukcji materiału, przejrzystości kompozycji oraz zrozumiałego i angażującego widza przekazu, zróżnicowania i rodzaju ujęć, doboru technik, elementów graficznych w tym np. animacji, infografik. Bohaterami spotu byli uczniowie Szkoły Promocji Zdrowia – II edycja.

Edukacją zdrowotną młodzieży – w ramach zadania pt. „Szkoła Promocji Zdrowia II edycja” – zajęli się specjaliści z takich placówek jak: Specjalistyczny Szpital Wojewódzki w Ciechanowie, Wojewódzki Szpital Zespolony w Płocku, Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr Józefa Psarskiego w Ostrołęce, Mazowieckie Centrum Rehabilitacji „STOCER” Sp. z o.o. Mazowiecki Szpital Specjalistyczny Sp. z o.o. w Radomiu, Mazowiecki Szpital Wojewódzki im. św. Jana Pawła II w Siedlcach Sp. z o.o. w Siedlcach.

Na 6-letnie zadanie Samorząd Wojeództwa Mazowieckiego przeznaczył ze swoich środków prawie 2 mln zł.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×