Krótko po otwarciu wyremontowanego tzw „starego mostu” firma Strabag przystąpiła do rozbiórki dróg dojazdowych do przeprawy tymczasowej, z których kierowcy korzystali przez około dwa lata. W ciągu kilku tygodni nie zostanie po nich żaden ślad.
Most tymczasowy wraz z drogami dojazdowymi uruchomiony na czas remontu wybudowanego w latach 50-tych ubiegłego wieku mostu w ciągu DK-61, uruchomiony dla kierowców został na początku stycznia 2018 roku. Budowa ruszyła w sierpniu 2017 roku. Jako pierwsze powstały drogi dojazdowe. Inwestycję opiewającą na kwotę około 10,5 miliona złotych wykonała firma Ostrada a w całości sfinansowała Spółka Skarbu Państwa – Energa Elektrownie S.A.
Konstrukcję przeprawy - most kratownicy podobny do znanego z Warszawy „Mostu Syreny” – samorząd miasta wypożyczył bezpłatnie z Agencji Rezerw Materiałowych. Montaż mostu osadzonego na przyczółkach i przęśle centralnym w nurcie rzeki wykonali żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia. Pierwsze auta przejechały mostem tymczasowym 2 stycznia.
Kilkanaście dni po oddaniu mostu do użytku asfalt na przeprawie wymagał pilnej naprawy – pojawiły się spękania utrudniające przejazd. Podobne naprawy w trakcie niespełna dwóch lat użytkowania mostu wykonywano kilka razy.
Przeprawa tymczasowa wraz z drogami dojazdowymi została wyłączona z użytkowania z chwilą otwarcia wyremontowanego mostu. Kilka dni później rozpoczęto prace polegające na demontażu dróg dojazdowych, a za kilka dni do Ostrołęki ponownie zawitają żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia. Za około 6 tygodni konstrukcja na stałe już zniknie z ostrołęckiego krajobrazu.
Trwa rozbiórka dróg dojazdowych do mostu tymczasowego [ZDJĘCIA]
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |