eOstroleka.pl
,

Szukasz pracy? Sprawdź, gdzie zarobisz najwięcej

REKLAMA
zdjecie 480
fot. sxc.hufot. sxc.hu
REKLAMA

Najwyższe płace są w Warszawie, najniższe w woj. podlaskim. Najłatwiej o pracę w przemyśle, branży budowlanej, handlowej oraz IT i internecie.

Rynek pracy powoli odżywa po kryzysie: firmy zaczynają inwestować i szukać ludzi do pracy. Ostrożnie jednak szafują pieniędzmi na wynagrodzenia. Z analizy wynika, że płace w tym roku będą rosły niewiele szybciej niż w 2010 roku, czyli w tempie 3 - 4 proc.

Szanse na szybki wzrost płac mają głównie wybrani specjaliści i fachowcy z branży przemysłowej, budowlanej, handlowej oraz IT. Czarnym koniem rynku mają być specjaliści ds. socialmedia, czyli ludzie odpowiedzialni za działanie serwisów społecznościowych, infobrokerzy wyszukujący informacje, programiści, administratorzy serwisów internetowych, specjaliści ds. bezpieczeństwa danych, a także eksperci sprzedaży i reklamy w sieci oraz programiści.

Przykładem jest handel. Jeszcze kilka lat temu największe sieci budowały kolejne super- i hipermarkety, wynajmowały powierzchnię w centrach handlowych. Dziś budują nowe oraz rozbudowują istniejące e-sklepy, bo ich koszt utrzymania jest 2 - 4 razy niższy niż lokalu handlowego w realu. Robi tak m.in. Ikea, Piotr i Paweł czy Real, a za kilka miesięcy handel w sieci zaczną rozwijać Tesco i Liroy Merlin.

Sieci handlowe zatrudniają nie tylko specjalistów od marketingu tradycyjnego, ale biorą niemal każdego, kto ma doświadczenie w handlu internetowym. Sprawny sprzedawca, który potrafi zbierać i realizować zamówienia przez internet, może liczyć na 5 - 9 tys. zł brutto. Kierownik sklepu internetowego dostaje 12 - 15 tys. zł. Niemal w każdej spółce produkcyjnej czy usługowej obok klasycznych działów marketingowych powstają komórki odpowiedzialne za e-marketing i e-commerce.

Podobna sytuacja panuje na rynku reklamy internetowej. Karierę w firmach robią np. fani portali społecznościowych, którzy zostają moderatorami dyskusji albo blogerami. Ich zadaniem jest m.in. zachwalanie oferowanych przez firmy produktów lub usług. Specjalistów ds. social media rekrutują dziś producenci i sprzedawcy samochodów, banki, a także spółki z branży spożywczej, kosmetycznej i RTV/AGD.

[źródło: Dziennik Gazeta Prawna / eOstroleka.pl]

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×