W sobotę w Klubie "Oczko"dobiegł końca trzeci dzień przesłuchań festiwalowych teatrów małych. Od godz. 15 obejrzeliśmy Teatr Tańca INOJ z Białołęki w spektaklu "Skórki pomarańczy", Teatr PARABUCH z Warszawy w spektaklu 2 x Różewicz, Teatr RÓŻ z Białogardu i Teatr KOT w spektaklu "Marionetki". W części wieczornej swój monodram zaprezentowała Katarzyna Flader (tegoroczny juror). Oto wyniki festiwalowej rywalizacji.
Protokół Jury VI Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Małych Igła 2010
Jury w składzie: Katarzyna Flader - teatrolog, Jan Zdziarski - Zarząd Główny Towarzystwa Kultury Teatralnej, Jacek Jarzyna - aktor, po obejrzeniu w dniach 30 września - 2 października 2010 roku, 5 przedstawień w kategorii monodramu i 10 przedstawień w kategorii teatru, postanowiło przyznać następujące nagrody i wyróżnienia:
w kategorii monodramu:
Srebrną Igłę Gustawowi Puchale z CK Teatr w Żyradowie za spektakl Piotr wg „A jak królem a jak katem będziesz” Tadeusza Nowaka
Wyróżnienia: Monice Gapińskiej ze Studia Teatralnego Julii Kotarskiej – Rekosz w Warszawie za podjęcie próby zrealizowania pełnowymiarowego spektaklu w przedstawieniu Anna Frank; oraz Adamowi Chrupczakowi ze Sceny Młodych Studio Poetyckie w Toruniu za ciekawe poszukiwania formalnych rozwiązań w teatrze, w spektaklu Czarne plamy.
w kategorii teatru
Ex aequo Złote Igły: Teatrowi KOT z Warszawy za spektakl Marionetki w reż. Julii Kotarskiej – Rekosz oraz Teatrowi LOTKA z Trzcianki za spektakl Zrozumieć Słowackiego w reżyserii Włodzimierza Ignasińskiego
Srebrną Igłę Ostrołęckiej Scenie Autorskiej z Klubu OCZKO OCK za spektakl Opera panica w rezyserii Wojciecha Kraszewskiego
Brązową Igłę Teatrowi NIE TERAZ z Łap za spektakl Smok Wawelski w reżyserii Katarzyny Zalewskiej
Wyróżnienie Teatrowi Tańca INOJ z Białołęki za spektakl Skórki pomarańczy w reżyserii Katarzyny Kryczki
Jury podkreśla dużą różnorodność proponowanych prezentacji zarówno pod względem literackim, jak i własnych rozwiazań inscenizacyjnych.
Jury przeprowadziło konsultacje z kierownikami zespołów, instruktorami, grupami teatralnymi, wykonawcami monodramów, na temat prezentowanych przedstawień teatralnych, doboru repertuaru i gry aktorskiej. Stwierdzając przy tym z satysfakcja, że wiele z zespołów w swoich spektaklach podejmowało ważne dla swego pokolenia problemy, włączając się wyraźnie w spór o naszą rzeczywistość.
Jury wyraża gorące uznanie dla gospodarzy i organizatorów festiwalu, którzy zadbali o atmosferę i warunki sprzyjające prezentacjom i wzajemnemu poznaniu się.
Ostrołęcka Igła bez watpienia jest ważnym teatralnie miejscem w Polsce, przyciągającym każdego roku nowe i różne teatry. Stwarza tym samy możliwość twórczej konfrontacji poszukiwań i osiagnięć wielu zespołom, na ich drodze poszukiwania dobrego teatru.
Szóstej "Igły" dzień trzeci - wyniki
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |