Projektowanie skrótu do Ostrołęki wkracza w końcowy etap. Ta droga ułatwi życie mieszkańcom gminy Rzekuń, a ograniczenia dla ciężarówek sprawią, że właścicielom nieruchomości wzdłuż projektowanej drogi nie będzie dokuczać nadmierny ruch.
Gmina Rzekuń wraz z samorządem powiatu ostrołęckiego realizują duże zadanie inwestycyjne dotyczące gruntownej przebudowy drogi powiatowej relacji Kamianka, Korczaki, Dzbenin, Ostrołęka. Mowa tu o drodze przebiegającej pod mostem kolejowym i włączającym się w miasto od osiedla Łęczysk i ulicę o tej samej nazwie.
W chwili obecnej będziemy tę drogę ciągnęli dalej aż do miasta Ostrołęki, co zamknie bardzo duże zadanie inwestycyjne relacji Kamianka, Korczaki, Dzbenin, miasto Ostrołęka. Wszyscy mieszkańcy tych miejscowości będą mieli prostą drogę do Ostrołęki, z której będą mogli bezpiecznie korzystać z całymi rodzinami.
- mówi wójt gminy Rzekuń, Bartosz Podolak.
Projektowany odcinek to obecnie wąska, zniszczona ale… najkrótsza droga łącząca Dzbenin z Ostrołęką. Prace związane z przebudową tego łącznika zapowiadano już kilka lat temu, władze gminy Rzekuń i powiatu ostrołęckiego przygotowywały się do realizacji inwestycji wykonując niezbędną dokumentację.
Droga jest to na etapie projektowania. Przy budowie mostu kolejowego uwzględniono taką możliwość, oczywiście z pewnym spowolnieniem, bo w rejonie mostu będzie jeden pas przejazdu, ale będzie zatoka postojowa dla pojazdów z drugiej strony. Obecnie jesteśmy na końcówce etapu projektowania.
- mówi starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.
Budowa drogi rozwiąże wiele problemów mieszkańców Kamianki, Korczaków i Dzbenina. Zabiegano o nią od wielu lat. Plany inwestycyjne wywołały także dyskusję na temat zwiększenia natężenia ruchu w tym regionie. Rozwiązaniem potencjalnego problemu zajęto się już na etapie remontu mostu kolejowego.
Kiedyś była to główna droga łącząca Dzbenin z miastem. Teraz na pewno zwiększy komfort życia mieszkańców Dzbenina chociażby przez to, że będzie tą drogą mógł być realizowany ruch wyłącznie samochodów osobowych. Most będzie takim ogranicznikiem dla samochodów ciężarowych, więc będzie to droga, przy której spokojnie będą mogli mieszkać mieszkańcy, gdzie życia nie będzie im zakłócał nadmierny ruch ciężarowy.
- mówi wicestarosta ostrołęcki, Krzysztof Parzychowski.