Radni powiatu ostrołęckiego zaakceptowali treści listu intencyjnego, którego celem jest podjęcie współpracy zmierzającej do powołania związku powiatów i przejęcie od MSP ostrołęckiego PKS-u. - Jest duża różnica między wyceną PKS-u a jego wartością. Do wyceny wzięto pod uwagę dane sprzed 5 lat. Wartość PKS-u wynosi ponad 20 mln - mówił na sesji rady powiatu starosta Stanisław Kubeł. - To przerażające, kto robił taką wycenę (3,5 mln zł red.) - dodał radny PiS-u Andrzej Olk.
Ostatnio kupiliśmy dwa autobusy, które kosztowały ponad 1mln zł, a firmę wyceniona na 3,5 mln. PKS ma 160 autobusów (w tym ponad 30 w leasingu) oraz grunty na terenach Ostrołęki, Ostrowi i Wyszkowa. Remont dworca w Ostrowi kosztował 1,5mln. - mówił Mieczysław Krukowski pracownik PKS-u.
Radna C. Kosińska (Bezpartyjny Powiat) pytała o planowane inwestycje.
- Jeśli chodzi o dworzec w Ostrołęce to żadne decyzje nie zapadły, będzie natomiast budowana nowa stacja pali. - dodał M. Krukowski.
Podczas dyskusji podkreślano również, że prywatny inwestor może zlikwidować dużą część kursów na terenie powiatu bo jak podkreślił radny Jarosław Nowak (PiS) - prywatny inwestor będzie nastawiony tylko na maksymalny zysk.
Inni uczestnicy porozumienia czyli miasto Ostrołęka, oraz powiaty Ostrowski i Wyszkowski również pozytywnie wyraziły się na temat ewentualnego przejęcia 85% akcji ostrołęckiego PKS-u. Udział stron porozumienia w akcjach ma być proporcjonalny do liczby mieszkańców.
Prezydent Ostrołęki już w lipcu bieżącego roku wysłał do MSP list intencyjny w sprawie woli komunalizacji PKS-u. Do tej pory nie ma żadnej odpowiedzi od Ministra A. Grada.
Czy Związek Powiatów powinien przejąć ostrołęcki PKS? Co sądzicie państwo o wycenie wartości PKS-u przez Ministerstwo Skarbu? Zachęcamy do wyrażania opinii na ten temat.
>>>>ZOBACZ WIDEO NA TV-OSTROLEKA.PL
Skandal przy wycenie ostrołęckiego PKS-u. Ministerstwo Skarbu Państwa określiło wartość przedsiębiorstwa na podstawie danych sprzed 5 lat!!! (wideo)

Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
14 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
20 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
28 | ![]() |
![]() |
1 | 2 | 3 | 4 |