Projektowanie usług to ważny element działania zarówno w biznesie jak i w organizacji pozarządowej. Prowadząc firmę czy organizację staramy się zaspokoić potrzeby klienta lub członków społeczności, odpowiadamy na ich potrzeby, diagnozujemy i reagujemy na pojawiające się problemy. O tym właśnie było spotkanie z ekspertem, które odbyło się w czwartkowy wieczór w Ostrołęce.
Na spotkaniu zorganizowanym przy wsparciu MOWES - Mazowieckiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej spotkali się przedstawiciele sektora biznesowego i NGO. Wielu z nich prowadząc własną działalność gospodarczą jest również aktywnym działaczem społecznym. Ekspert Paweł Pyrzyński przybliżył uczestnikom podstawy obszaru designu i projektowania. Wskazał narzędzia, które w projektowaniu mówią o tym, że „Klient jest najlepszym ekspertem od swoich potrzeb".
Paweł Pyrzyński - certyfikowany coach, kluczowy doradca biznesowy, nauczyciel akademicki, specjalista ds. zarządzania i marketingu, ekspert ds. ekonomii społecznej, design thinking co-creator.
Podsumowując trzeba stwierdzić, że kluczem do odpowiedniego podejścia projektowego jest proces, który pozwala szybko i precyzyjnie wyjść od potrzeb i preferencji klienta (persony) i dzięki kreatywnym technikom zaproponować rozwiązanie, zbudować szybki prototyp, a następnie przetestować go z klientami.
Pierwsze tego typu, ogólnodostępne i bezpłatne szkolenie w Ostrołęce zostało zorganizowane przez Klub Rozwoju Aktywnego Biznesu, a odbyło się 7 kwietnia 2022 r. w restauracji Przy Ratuszu. - Już czekamy na kolejne, które pomogą wdrożeniu strategii społecznej odpowiedzialności biznesu - zapowiadają organizatorzy.