Znaczną sumę pieniędzy straciła wczoraj starsza kobieta, mieszkanka Ostrołęki. Seniorka padła ofiarą oszustwa metodą „na policjanta”. Fałszywemu funkcjonariuszowi kobieta przekazała wszystkie swoje oszczędności a także zaciągnęła kredyt.
Wczoraj w godzinach południowych policjanci z Ostrołęki odnotowali dwie próby wyłudzenia pieniędzy od mieszkańców naszego miasta metodą „na wnuczka” i „na policjanta”. Natychmiast pod tym zdarzeniu w lokalnych mediach pojawił się apel i wskazówki, jak postępować w przypadku tego rodzaju sytuacji. W dwóch przypadkach osoby, które otrzymały telefony zachowały czujność i zorientowały się, że mają do czynienia z oszustem.
- Niestety po pojawieniu się informacji na temat powyższych zagrożeń około godziny 15:00 doszło do oszustwa na szkodę około 60 – letniej mieszkanki naszego miasta. Kobieta otrzymała telefon na numer stacjonarny od mężczyzny podszywającego się z policjanta z wydziału kryminalnego, który przekazał jej informację, że prowadzi akcję przeciwko oszustom. Po zapytaniu kobiety w jakim banku posiada konto rozmówca poinformował ją, że jej pieniądze są zagrożone. Fałszywy policjant powiedział jej także, że jeśli nie chce stracić pieniędzy powinna wypłacić ze swojego konta wszystkie oszczędności oraz zaciągnąć kredyt. Niestety zgodziła się ona na polecenia wydawane przez fałszywego funkcjonariusza i uległa jego namowom, w efekcie czego straciła znaczna kwotę pieniędzy. Seniorka wypłaciła ze swojego konta wszystkie oszczędności a także zaciągnęła kredyt. Sprawca chcąc uwiarygodnić swoją tożsamość polecił kobiecie zadzwonić pod numer 997 nie rozłączając się, co kobieta uczyniła. Pamiętajmy, że aby chcąc zadzwonić na policję wcześniej dokładnie rozłączyć poprzednie połączenie – mówi mł. asp. Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.
NIE PRZEKAZUJMY PIENIĘDZY ŻADNYM OBCYM OSOBOM BEZ WZGLĘDU OD OKOLICZNOŚCI. POLICJANCI, ANI TEŻ PRAWDZIWI FUNKCJONARIUSZE INNYCH SŁUŻB NIE MAJĄ PRAWA ŻĄDAĆ OD NAS WYDANIA JAKIECHKOLWIEK PIENIĘDZY, ANI TEŻ NUMERÓW PIN DO NASZEGO KONTA! JEŚLI TO ROBIĄ NATYCHMIAST POWINNISMY POINFORMOWAĆ O TYM POLICJĘ.
Ostatnimi czasy pojawiła się także nowa metoda działania oszustów. Do osoby posiadającej konto dzwoni osoba również przedstawiająca się za funkcjonariusza, czy też pracownika banku i twierdzi, że „nasze konto” jest zagrożone na atak hakerski. W celu ocalenia naszych oszczędności powinniśmy założyć nowe konto, przelać na nie swoje oszczędności, a rozmówcy udostępnić do konta numer PIN.
Nigdy nie możemy zgodzić się na taką sytuację. Numery pin i inne ważne dane są danymi ściśle poufnymi i nikomu nie możemy ich udostępniać. Nie zapominajmy także o metodzie na tzw. „wnuczka”, Nigdy nie przekazujmy żadnych danych i pieniędzy osobom obcym.
Zwracamy się z prośbą także do członków rodzin Seniorów, aby rozmawiali z nimi na temat tego rodzaju zagrożeń. Przekażmy także sąsiadom powyższe informację.
W PRZYPADKU OTRZYMANIA TELEFONU OD OBCEJ OSOBY Z PROŚBĄ O PRZEKAZANIE PIENIĘDZY DZWOŃMY DO DYŻURNEGO POLICJI BEZPOŚREDNIO POD NUMER 29- 760- 14- 24.
Seniorka z Ostrołęki oszukana przez fałszywego policjanta straciła oszczędności życia
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
20-latek i 27-latek zatrzymani z narkotykami o czarnorynkowej wartości 30 tysięcy złotych
Po Ostrołęce ponownie grasują oszuści wyłudzający pieniądze metodą „na wnuczka”
Rozpoznajesz ten rower? Pochodzi z kradzieży, został odzyskany przez policję w Czerwinie
Wypadek w Broku. Poszkodowany mieszkaniec powiatu ostrołęckiego
50-latek znęcał się nad swoją rodziną
Pijani spowodowali kolizję i poszli po "trzeźwych zmienników"
Miał 4,31 promila i jechał do pracy
Wypadek w Olszewce z udziałem dwóch volkswagenów
W pobliżu rzeki Narew trwają poszukiwania zaginionej osoby [ZDJĘCIA]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |