Uczniowie Szkoły Podstawowej im. gen. Józefa Bema w Rzekuniu wezmą udział w dwuletnim projekcie DREAM, który umożliwi im doskonalenie umiejętności posługiwania się jerzykiem angielskim i przełamanie barier w komunikacji.
DREAM - Developing Responsible Educated Attitudes and Mentalities (Rozwijanie odpowiedzialnych, wykształconych postaw i mentalności), który od 1 lutego 2022 roku ruszy w rzekuńskiej podstawówce będzie realizowany w ramach programu Erasmus+. Stosowne dokumenty zostały podpisane w poniedziałek 27 grudnia. W spotkaniu uczestniczyli Ewa Borkowska Sawicka, dyrektor SP w Rzekuniu i Waldemar Cymes, nauczyciel języka angielskiego w SP w Rzekuniu.
W maju 2021 roku Szkoła Podstawowa w Rzekuniu wzięła udział w konkursie o środki finansowe na realizację projektu, uwzględniającego w swej współpracy międzynarodowej również aktywności związane z wyjazdami, zarówno nauczycieli jak i uczniów do szkół partnerskich oraz goszczenie reprezentantów tychże szkół również w naszej lokalnej placówce. Wynik konkursu przerósł oczekiwania autora projektu, nauczyciela SP w Rzekuniu, Waldemara Cymesa. Placówka nie tylko wygrała fundusze na zrealizowanie projektu, ale spośród 21 szkół podstawowych i średnich wyróżnionych z całej Polski ww. nagrodą, zdobyła największą liczbę punktów za jakość merytoryczną planowanego projektu.
- mówi wójt gminy Rzekuń, Bartosz Podolak.
Celem przedsięwzięcia jest doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, wzbudzenie zainteresowania nauką języka obcego, przełamywanie barier w komunikacji oraz uwrażliwienie międzynarodowego grona uczniów na aspekty ochrony środowiska w wymiarze globalnym i lokalnym.
Jak podkreśla Waldemar Cymes, uczniowie będą używać języka angielskiego w różnych sytuacjach za pomocą technologii informacyjnej, poprawiając w ten sposób swoje umiejętności komunikacyjne i umiejętności ICT. Będą rozmawiać, organizować wideokonferencje, nagrywać filmy, tworzyć materiały do nauki, logo, plakaty, blogi, gry online i quizy, a także uczyć się w międzynarodowych zespołach uczniów.
Zamierzone efekty, oprócz tych oczywistych (czyli zwiększenie umiejętności językowych uczniów biorących udział w projekcie, poszerzenie wiedzy na temat wielokulturowości Europy, pogłębienie świadomości wspólnego problemu, jakim jest ochrona środowiska w wymiarze lokalnym jak i globalnym) to pozytywne oddziaływanie na jakość nauczania języka angielskiego zarówno w SP w Rzekuniu jak i w szkołach partnerskich oraz tych w Europie, które będą otwarte na przyszłe doświadczenia szkół biorących udział w projekcie.
Partnerami w realizacji projektu w SP w Rzekuniu są: Mehmet Azman Çavuş Secondary School w Balıkesir, Turcja i Agrupamento de Escolas Dr. Alberto Iria w Olhão, Portugalia.