Rozpoczęły się roboty związane z budową przeprawy zastępczej przez rzekę Narew. Będzie ona służyć mieszkańcom na czas remontu tzw. starego mostu, który już niebawem zostanie gruntownie przebudowany.
Dzisiaj odbyło się w tej sprawie koordynacyjne spotkanie przedstawicieli samorządu, wykonawców i wojska.
W ramach inwestycji zostanie wykonany dojazd od strony ul. Warszawskiej (ronda Księcia Siemowita) oraz dojazd od strony ul. Szpitalnej (przez ul. Spacerową) – wraz z montażem fundamentów i izbic dla filarów, w postaci pali z rur stalowych.
Zadanie to realizuje wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „Ostrada” z Ostrołęki we współpracy z podwykonawcami robót ziemnych i mostowych.
Ustrój nośny mostu stanowić będą konstrukcje DMS-65. Jest to składany most drogowy z jazdą dołem, gdzie szerokość jezdni wynosi 4,2m, co stanowi jeden pas ruchu. Z tego właśnie powodu zastosowane będą dwie konstrukcje równoległe. Dźwigary główne obiektu mają układ kratownicy o równoległych pasach łączonych ze sobą przegubowo
.
Konstrukcję mostową przetransportuje i wykona na rzecz miasta inżynieryjna jednostka wojskowa.
Możliwe zmiany organizacji ruchu
W początkowej fazie budowy przeprawy tymczasowej nadal dopuszczony będzie ruch lokalny na ulicy Spacerowej. W razie potrzeby, podczas przejazdów samochodów budowy, ruch będzie kierowany ręcznie przez pracowników wykonawcy przeprawy.
Ulica Spacerowa może jednak zostać zamknięta na czas montażu konstrukcji mostowej przez wojsko tj. na początku października 2017 roku. Dokładne informacje wraz z nową organizacją ruchu zostaną podane z wyprzedzeniem w odrębnym komunikacie.
Do czasu zamknięcia ulicy Spacerowej nadal obowiązują pozwolenia na przejazd pojazdów ciężarowych o tonażu do 30 ton przez most im. A. Madalińskiego wydane przez prezydenta Miasta Ostrołęki.
Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t mogą również nadal poruszać po „starym” moście. Obowiązuje je ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Ruch pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – m.in. ruch tranzytowy – jest jak dotychczas prowadzony poza granicami miasta.
Źródło: UM w Ostrołęce