W Starostwie Powiatowym w Ostrołęce, 17 lutego odbyło się spotkanie, którego tematem przewodnim było dokonanie ustaleń dotyczących wspólnych inwestycji drogowych, planowanych w najbliższym czasie na terenie Powiatu Ostrołęckiego.
Część gości uczestniczyła w nim stacjonarnie z zachowaniem reżimu sanitarnego, część w sposób zdalny.
W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele samorządów różnego szczebla - wojewody, marszałka, prezydent Ostrołęki, zastępca burmistrza miasta i gminy Myszyniec, powiatu ostrołęckiego i powiatu ostrowskiego, wójtowie gmin. Obecni byli także Elżbieta Kozubek, dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, Tomasz Dąbrowski, zastępca dyrektora ds. Inwestycji Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Andrzej Kmiecik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach wraz z Damianem Kniaziem, dyrektorem projektu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny i Michałem Dorozem, kierownikiem kontraktu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny oraz dyrektor naczelny Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie.
Na spotkaniu omówione zostały przedsięwzięcia, które pozwolą na trwałe rozwiązać narastający w ostatnich latach problem komunikacyjny miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego, zniwelować deficyty infrastruktury drogowej, a tym samym podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu i pobudzić rozwój gospodarczy w subregionie ostrołęckim i w Polsce Północno-Wschodniej. Zaprezentowana została koncepcja obwodnicy Ostrołęki, którą dla Powiatu wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie.
Liczymy, że ze względu na swoje wielkie znaczenie dla regionu inwestycje te zostaną ujęte w Projektach Kluczowych Programu Polska Wschodnia - mówił starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.
- Warunkiem realizacji przedstawionych państwu zamierzeń jest zaangażowanie finansowe i współpraca wszystkich instytucji rządowych i jednostek samorządu terytorialnego, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Samorządu Województwa Mazowieckiego, Wojewody Mazowieckiego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskich Linii Kolejowych, Powiatu oraz samorządów gmin.
Zaprezentowana koncepcja obwodnicy to zadanie, które wraz z planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przekracza 900 mln zł.
- Zadanie ambitne, ale mnie ono nie przeraża. I państwa również nie powinno, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę to, że na dziś zapewnione jest finansowanie dla obwodnicy Ostrołęki w ramach rządowego programu „Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030” oraz mostu w Teodorowie w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”. Pozostałe odcinki planowane są do realizacji przy wsparciu środków z Programu Polska Wschodnia 2021-2027. Ich wartość wraz z mostem południowym w Nożewie i wiaduktami szacowana jest na kwotę 596.525.000 zł.
Inwestycja została podzielona na następujące odcinki drogowe:
1. Obwodnica Ostrołęki na terenie gm. Olszewo-Borki, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z rządowego "Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030", długość odcinka 13-13,5 km, wartość brutto: 270.000.000 zł,
2. Most na Narwi w Teodorowie wraz z drogami dojazdowymi, inwestycja Powiatu Ostrołęckiego z programu rządowego „Mosty dla regionów”, długość odcinka 4 km, wartość brutto: 60.885.000 zł,
3. Odcinek Szwendrowy Most – Łęg Przedmiejski, długość odcinka 7 km, wartość brutto: 54.600.000 zł,
4. Budowa odcinka łączącego obwodnicę Ostrołęki z węzłem włączeniowym Śniadowo w drodze ekspresowej S-61 Via Baltica w raz z połączeniem gmin Troszyn i Czerwin. Długość odcinka 16,950 km, wartość: 64.935.000 zł.
5. Budowa odcinka obwodnicy od drogi krajowej 61 do drogi wojewódzkiej nr 627 na terenie gminy Rzekuń. Długość odcinka 8 km z wiaduktem, wartość: 66.400.000 zł,
6. Budowa odcinka obwodnicy od drogi wojewódzkiej nr 627 do linii kolejowej nr 34 Ostrołęka – Małkinia. Długość odcinka 5 km, wartość: 39.000.00 zł,
7. Połączenie obwodnicy Ostrołęki wzdłuż linii kolejowej nr 34 poprzez węzeł włączeniowy Sulęcin do węzła Komorowo na drodze S-61 Via Baltica. Długość odcinka 26 km, wartość 202.800.000 zł,
8. Budowa odcinka obwodnicy Ostrołęki łączącej drogę krajową nr 61 z linią kolejową nr 34. Długość odcinka 8 km, wartość z wiaduktem i mostem południowym na Narwi: 107.905.000 zł.
Zaprezentowana na spotkaniu koncepcja spotkała się z pozytywnym przyjęciem przez uczestników spotkania. Jej rozmachu, ale przede wszystkim kompleksowego spojrzenia na rozwiązanie problemu komunikacyjnego regionu i dostrzeżenia w tym jednocześnie szansy na jego rozwój gospodarczy pogratulowali Marcin Grabowski, kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego Mirosław Augustyniak, jak i przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych. Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik mówił na spotkaniu o planowanych i realizowanych przez miasto działaniach służących poprawie wydolności komunikacyjnej, w tym o obwodnicy średnicowej.
Efektem dzisiejszego spotkania będzie podpisanie porozumienia przez przedstawicieli samorządów i części instytucji w celu sprecyzowania kierunków działań i roli w przedstawionym na spotkaniu zadaniu.
Rozmawiali o koncepcji budowy obwodnicy Ostrołęki z połączeniami drogowymi do S8 oraz VIA BALTICA
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |