eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Rozmawiali o koncepcji budowy obwodnicy Ostrołęki z połączeniami drogowymi do S8 oraz VIA BALTICA

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

W Starostwie Powiatowym w Ostrołęce, 17 lutego odbyło się spotkanie, którego tematem przewodnim było dokonanie ustaleń dotyczących wspólnych inwestycji drogowych, planowanych w najbliższym czasie na terenie Powiatu Ostrołęckiego.

Część gości uczestniczyła w nim stacjonarnie z zachowaniem reżimu sanitarnego, część w sposób zdalny.

W spotkaniu wzięli udział  m.in.  przedstawiciele samorządów różnego szczebla -  wojewody, marszałka, prezydent Ostrołęki, zastępca burmistrza miasta i gminy Myszyniec, powiatu ostrołęckiego i powiatu ostrowskiego, wójtowie gmin. Obecni byli także Elżbieta Kozubek, dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, Tomasz Dąbrowski, zastępca dyrektora ds. Inwestycji Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie,  Andrzej Kmiecik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach wraz z Damianem Kniaziem, dyrektorem projektu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny i Michałem Dorozem, kierownikiem kontraktu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny oraz dyrektor naczelny Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie.

Na spotkaniu omówione zostały  przedsięwzięcia, które pozwolą na trwałe rozwiązać narastający w ostatnich latach problem komunikacyjny miasta Ostrołęki i Powiatu Ostrołęckiego, zniwelować deficyty infrastruktury drogowej, a tym samym podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu i pobudzić rozwój gospodarczy w subregionie ostrołęckim i w Polsce Północno-Wschodniej. Zaprezentowana została koncepcja obwodnicy Ostrołęki, którą dla Powiatu wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie.

Liczymy, że ze względu na swoje wielkie znaczenie dla regionu inwestycje te zostaną ujęte w Projektach Kluczowych Programu Polska Wschodnia - mówił starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.  

- Warunkiem realizacji przedstawionych państwu  zamierzeń jest zaangażowanie finansowe i współpraca wszystkich instytucji rządowych i jednostek samorządu terytorialnego, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Samorządu Województwa Mazowieckiego, Wojewody Mazowieckiego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskich Linii Kolejowych, Powiatu oraz samorządów gmin.

Zaprezentowana koncepcja obwodnicy to zadanie, które wraz z planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przekracza 900 mln zł.

- Zadanie ambitne, ale mnie ono nie przeraża. I państwa również nie powinno, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę to, że na dziś zapewnione jest finansowanie dla obwodnicy Ostrołęki w ramach rządowego programu „Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030” oraz mostu w Teodorowie w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”. Pozostałe odcinki planowane są do realizacji przy wsparciu środków z Programu Polska Wschodnia 2021-2027. Ich wartość wraz z mostem południowym w Nożewie i wiaduktami szacowana jest na kwotę 596.525.000 zł.

Inwestycja została podzielona na następujące odcinki drogowe:

1. Obwodnica Ostrołęki na terenie gm. Olszewo-Borki, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z  rządowego "Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030", długość odcinka 13-13,5 km, wartość brutto: 270.000.000 zł,

2. Most na Narwi w Teodorowie wraz z drogami dojazdowymi, inwestycja Powiatu Ostrołęckiego z programu rządowego „Mosty dla regionów”, długość odcinka 4 km, wartość brutto: 60.885.000 zł,

3. Odcinek Szwendrowy Most – Łęg Przedmiejski, długość odcinka 7 km, wartość brutto: 54.600.000 zł,

4. Budowa odcinka łączącego obwodnicę Ostrołęki z węzłem włączeniowym Śniadowo w drodze ekspresowej S-61 Via Baltica w raz z połączeniem gmin Troszyn i Czerwin. Długość odcinka 16,950 km, wartość: 64.935.000 zł.

5. Budowa odcinka obwodnicy od drogi krajowej 61 do drogi wojewódzkiej nr 627 na terenie gminy Rzekuń. Długość odcinka 8 km z wiaduktem, wartość: 66.400.000 zł,

6. Budowa odcinka obwodnicy od drogi wojewódzkiej nr 627 do linii kolejowej nr 34 Ostrołęka – Małkinia. Długość odcinka 5 km, wartość: 39.000.00 zł,

7. Połączenie obwodnicy Ostrołęki wzdłuż linii kolejowej nr 34 poprzez węzeł włączeniowy Sulęcin do węzła Komorowo na drodze S-61 Via Baltica. Długość odcinka 26 km, wartość 202.800.000 zł,

8. Budowa odcinka obwodnicy Ostrołęki łączącej drogę krajową nr 61 z linią kolejową nr 34. Długość odcinka 8 km, wartość z wiaduktem i mostem południowym na Narwi: 107.905.000 zł.

Zaprezentowana na spotkaniu koncepcja spotkała się z pozytywnym przyjęciem przez uczestników spotkania. Jej rozmachu, ale przede wszystkim kompleksowego spojrzenia na rozwiązanie problemu komunikacyjnego regionu i dostrzeżenia w tym jednocześnie szansy na jego  rozwój gospodarczy pogratulowali Marcin Grabowski, kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego Mirosław Augustyniak, jak i przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych. Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik mówił na spotkaniu o planowanych i realizowanych  przez miasto działaniach służących  poprawie wydolności komunikacyjnej, w tym o obwodnicy średnicowej.

Efektem dzisiejszego spotkania będzie podpisanie porozumienia przez przedstawicieli samorządów i części instytucji w celu sprecyzowania kierunków działań i roli w przedstawionym na spotkaniu zadaniu.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×