Policyjni profilaktycy i dzielnicowi z ostrołęckiej Komendy, Komisariatu Policji w Myszyńcu i Posterunków Policji, od początku nowego roku szkolnego, podejmują niezwykle ważną i trudną tematykę, jaką jest przemoc i agresja rówieśnicza. Policjanci spotykają się z uczniami i kadrą pedagogiczną w szkołach podstawowych, średnich i zawodowych. Celem spotkań jest ukazanie młodzieży negatywnych skutków niewłaściwego zachowania wobec innych osób.
Przemoc i agresja rówieśnicza może mieć zarówno charakter bezpośredni, jak też pośredni. Dokonywana jest w bezpośrednim kontakcie lub za pośrednictwem Internetu i różnego rodzaju komunikatorów.
- Policjanci przekonują, że nie można zezwalać na stosowanie przemocy fizycznej i psychicznej wobec rówieśnika. Często zdarza się, że takie zachowanie wobec jednej osoby przejawia kilku uczniów. Inne osoby przyglądają się temu i „nie chcą się wtrącać”. Jest to również postawa negatywna. Dużą rolę w takich spotkaniach odgrywają policjanci z ostrołęckiego zespołu do spraw profilaktyki społecznej i patologii, a także dzielnicowi, którzy każdego dnia spotykają się z młodzieżą i dziećmi i rozmawiają na tematy związane z bezpieczeństwem w różnych jego aspektach, m.in. w domu, szkole, oraz na drodze - wyjaśnia asp. Krzysztof Kolator z ostrołęckiej policji.
Uczniowie często nie zdają sobie sprawy z konsekwencji swojego zachowania, którego skutki odczuwalne są nawet przez kilka kolejnych lat. Policjanci przypominają o odpowiedzialności nieletnich za czyny niezgodne z prawem i zasadami współżycia społecznego oraz przedstawiają procedurę postępowania w sprawach nieletnich.
Apelujemy, aby o tego typu sytuacjach powiadamiać Policję i kadrę pedagogiczną szkoły. Pamiętajmy, że agresja i przemoc ze strony innych osób może dotknąć każdego.
Rozmawiają o agresji w szkołach
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |